Diep in de nacht
Als de wind om het huis giert
En een buurman
De voordeur te achteloos dichttrekt
Bij thuiskomst
Verslikt een vrouw zich
In haar adem
En staat op
Ze tekent aan het beeld van gisteren
Eindeloos repeterende lijnen
Op de achtergrond
Een documentaire
Kinderen die niet gezien worden
Vreemdelingen en Bijwoners
Kamp Conrad
Na de Joden
Hun verdriet en leed nooit erkend
Alsof het niet zo erg was
Een man die zocht naar zijn wortels
En in de troosteloze Bijbelbelt
In het kamp uitkwam
De lijnen verdikken, verdampen
De vingers van de vrouw verkrampen
En pas als ze schrijft uit de losse pols
Geen strepen maar woorden
Komt tegen de ochtend
De wereld nog nauwelijks licht
Een besef
Ze zoekt haar broertje
Jezzebel,
Tussen water en water
Art: Lisa Couwenburgh, Painted sculpture
Indrukwekkende tekst en ogen.
je zinnen lijken wel getuigd
ze zijn zo opgetogen
(nou hopen dat niets het rijm verbuigt …)
Wat een wonderschoon object. Ik droom ervan dat ik zoiets vind als ik langs de vloedlijn dwaal…
Geen strepen maar woorden. Prachtig.
suggestie. zoek via facebook.
werk een tekening eens uit op doek 😉
ik liep al een uur achter
toen ik onverwacht drukte op de boze man uit ambon
als bijwoner bleef ik zitten zonder verder iets te doen
nu zijn het er al twee
@Laila, dank.
@Selma, Lisa Couwenburg rules, zal nog meer van haar werk laten zien.
Ik schuim ook graag de wereld af op zoek naar kunst. 😉
@Blew, dank, er komt nog meer.
Dit slechts een aanzetje.
@Kitty, als het zo eenvoudig was… en zo.
De tekeningen lenen zich niet voor doek.
And why should it.
@rockade, fijn dat je gekeken hebt.
Knap hoe Mathijs Souhoka zijn vragen stelde. (een kunstenaar).
De docu heeft diepe indruk op me gemaakt.
(excuses voor het ongemak, heb je niet kunnen schoonmaken, of snoepte het tijd van het schrijven?)
.
.
een openbaring
@Koek, best vreemd hoe besef wel latent aanwezig kan zijn, maar niet aan het opperverlakte, en op een dag is er een glimp van bewustwording, wat uitgewerkt kan worden.
Het is wellicht zoals met kunst.
Het gaat om de vragen te stellen.
.
why?
to sell it of course
@Kitty, zo kun je toch niet denken, als kunstenaar?
Of schrijver.
Het gaat niet om: what sells
het gaat om: what tells
.
Zeker, maar dat doet het toch ook?
Jammer om het niet groter uit te werken, zodoende.
De kunstenaar van tegenwoordig is een soort projectmanager, zei laatst een vriend en echtgenoot van een kunstenares.
@Kitty, het is wat het is.
En wat betreft de project managers, de pr-dames en de marketing bobo’s,
het heeft nog maar weinig met kunst te maken.
Misschien dat het lot (of leed) van een gewone kunstenaar.
Want leg mij maar eens uit waarom kunst op een doek meer waard is dan op een stuk papier.
.
Of het meer waard is kan ik niet zeggen maar iets wat groot is uitgewerkt kan van afstand bekeken worden en wint daardoor aan kracht. Dat kan ook op papier evenwel.
Onze maatschappij maakt het de kunstenaars niet gemakkelijk. Met al de administratieve poeha blijft er weinig tijd over voor het eigenlijke werk. Of hij moet al zo geslaagd zijn dat er geen ondersteuning nodig is. Dat lukt maar een enkeling.
@Kitty, ik denk nog na over wat je zegt dat de grootte de kracht bepaalt.
Een van de opdrachten van mijn art teacher was bijvoorbeeld; maak iets dat heel klein is, maar wel heel krachtig, sterk, zwaar etc is.
Ik heb enorme werken gemaakt, ben nu met klein bezig.
Zo gaan die dingen.
.