Lady of the night
Moeder van creatie
Van chaos
En kwaad
Ze is voor Eva
En niet door God
Uit zijn rib geplukt
Ze is gelijk Adam
Oksana Kuzmenko
Maakt haar
Mooi met horzelvoet
Ze is van de duivel
Lilit
Ze noemen haar
Moeder Wiegendood
Hier ook met slang
Die ze bespeelt
Alsof Gods schoot zelf
Met al haar schoonheid vergroeit
Sterker dan de man
God en Adam verslikken zich hevig
Zoals Mozes toen hij geboden brak
Toen God de hik kreeg
Begon hij bijbels klaagzang
Opnieuw
Dit keer
Rib uit zijn lijf
Eva de denker
Jezzebel,
Tussen water en waterArt: Oksana Kuzmenko, Lilit
Heb haar werk bekeken. Ze is een artiest met vele talenten. En ik heb het gevoel dat ze nog enigszins zoekende is naar haar art-signature…. wat denk jij ?
@Koek, haar sculpturen zijn heel krachtig.
De schilderijen zijn zeker ook knap, maar ik vind ze minder verrassend.
Ze begon in 1989 met haar art study, dus ze is nu wel iets verder dan ‘zoekend’ zou ik zeggen.
Kan het niet vinden maar denk dat de sculpturen recenter zijn dan de schilderijen.
.
@Koek, kwam trouwens nog iets tegen voor je.
Link van @femkehalsema vanmiddag op twitter.
Heb het zelf nog niet gelezen, maar zij was er enthousiast over:
Prachtig interview en foto’s van Nan Goldin
http://bombsite.com/issues/37/articles/1476
.
.
Jouw woorden zijn zeer passend bij haar werk.
Het vormt echt een eenheid,Djazz…
Tis dinsdag,ben zo vervuld van mijn tovercirkel.
Laten we nog een baby nemen.
@Flowy, blij voor je!
Mazal tov 🙂
Kijk nog even naar dat interview met Nan Goldin met de link van hierboven aan @Koek, weet hoe je ervan zult genieten.
.
@Koek, deze passage is typerend, sommige bloggers maken zich er schuldig aan.
Jij niet, dat is waarom ik van jou hou.
Maar sommige bloggers kunnen alleen maar lullen over de grootte van hun lens en de perfectie van het plaatje. Het zijn absoluut technisch gemaakte lege foto’s.
Het gaat om de creatie, en wat je oog waarneemt, hoe je met liefde ergens naar kunt kijken.
NG Well, I never really learned technology. In October of 1990, I got a Leica. All the other years I used cameras that I could buy hot in the bar where I used to be a bartender. In the early ‘70s, technology in the photo world was what Postmodernist theory is now. I have the same aversion to Postmodern theory as I did to technology. I don’t think either of them have anything to do with the creative process. I responded very strongly against the obsession with technology that was in the photo world in the early ‘70s. When we went to school, it was the rocking tree school where your photographs had absolutely no content, but you made perfect pictures and perfect prints. And photographers, particularly male, only discussed their cameras and equipment. My response was to not get involved with that at all. Actually, we used to call ourselves the scratch and dust school. (laughter) Unfortunately, now that somebody is printing my early black-and-white work, it’s a bit of a problem because my negatives are so fucked-up. My students are still shocked by how little I know technically. They teach me a lot.
My students are still shocked by how little I know technically. Uit mijn hart, het gaat om het gevoel, mensen, mogelijkheden, grenzen, toeval. En om liefde en lef.
@Blew, mooi he?
Vrouw van mijn hart 😉
.