En de rest is hearsay

Overvallen door heimwee
Vertel ik over die mooie rooie
Lees Hafid Bouazza

Verwennerij te lang uitgesteld
Koop drie wegwerp vulpennen
Waarover mijn mooie denkende vriendin al sprak

Lang geleden
Terug naar de spotvogel
Te hoogdravend
Maar smaak
Blijft kleven

Citrus, olijven, vijgen
Peterselie en koriander
Plantjes thuis
Blijft behelpen
Nederlandse zomer
Zandvoort achter glas

God, spelen in de loterij
Genoeg geld
Een huis hier
Thuiswerken daar

Land van mijn hart
Een been hier
Het andere geamputeerd

EenVandaag
Vanaf 18:20
Mijn hart wil niet geloven

Eenzijdig zeg ik hardop
Er zijn foto’s en dia’s
Zegt het verstand

Seksuele handelingen
Zegt Terre des Hommes
Heel verhaal
Nederlander (65)
Dreigt vrijgelaten te worden

Omkopen
Hele santemekraam
Dit en dat

Weet niet of het is omdat je iemand
Van vrij dichtbij kent
Maar mijn hoofd blijft roepen om bewijzen

Laat zien wat hij gedaan heeft
Dat heeft nog steeds
Niemand gegeven
En de rest is hearsay

Jezzebel,
Tussen water en water


Art: Marli Turion, De vergeten godin

This entry was posted in Geen categorie and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

53 Responses to En de rest is hearsay

  1. Mephisto says:

    Avatar van Mephisto
    Land van mijn hart
    Een been hier
    Het andere geamputeerd

    Mooi verwoord…

    Schuldig tenzij het tegendeel bewezen is.
    Verdomme. De mens zal het ook niet snel leren.

    ps. vanaf 18:45

  2. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Mephisto, dank.
    Dit was een moeilijke bijdrage.
    Zo veel te vertellen.
    Overal wat over te zeggen.
    .

  3. mumke_christina_ says:

    Avatar van mumke_christina_
    Ik zag verder ook niets substantieels, hoewel ik er naar neig te veronderstellen dat Terres des Hommes geen 4 jaar vergooit, en niemand van ons in het hoofd van de ander kan kijken.
    T antispamwoord was trouwens odep hahaha

  4. Blew says:

    Avatar van Blew
    Ik heb gekeken, vind het moeilijk. Een Vandaag gaat vooral over hoe gemakkelijk het kennelijk is om ALS je iets gedaan hebt, aan je straf te ontkomen. Onschuldig, tenzij het tegendeel bewezen is…

  5. Verbaas says:

    Avatar van Verbaas
    Lijkt met iets vreselijks, altijd een beetje heimwee.

  6. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Mumke, lachen om het antispamwoord 🙂
    Ja, heb veel vertrouwen in organisatie als Terre des Hommes.
    Maar ik heb nog steeds geen harde bewijzen gezien.
    En iedereen kan van alles zeggen.
    Persoonlijke vetes lijken me daar niet uitgesloten.
    Ik wil het precies weten.
    .

  7. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Blew, EenVandaag reportage rammelt voor mij aan alle kanten.
    Talking head die van alles beweert.
    Maar dia’s en foto’s heb ik niet gezien.
    Er zijn geen bewijzen.

    @Verbaas, heimwee is een zoete pijn 🙂
    Goddank dat je (men) de smaak van anders kent.
    .

  8. landheha says:

    Avatar van landheha
    @Jezzebel
    "er zijn geen bewijzen"
    doe zo’n uitspraak nu niet. denk nu eens na
    We hebben hier toch ook niet de foto’s en filmpjes gezien die Benno L. echt wel gemaakt heeft?
    Wees blij dat hier enige censuur (of fatsoen) is op dit gebied

  9. Beeldsprekers says:

    Avatar van Beeldsprekers
    Lux, een vulpen ook al is die wegwerp…
    Overal zou moeten zijn, onschuldig totdat wettig en overtuigend het tegendeel is bewezen, zelfs in Nederland werkt het soms niet.

  10. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @landheha, zeg!
    De ouders van de misbruikte kinderen hebben de filmpjes van Benno L. wel degelijk gezien.
    Daar is in dit geval geen sprake van.
    Enkel talking heads van allerlei zeer niet onhafhankelijke organisaties beweren van alles en nog wat.
    Je kunt ook te bang zijn hoor.
    Het gaat om iemands leven.

  11. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Beeldsprekers, heel moeilijk om werkelijk bewijs te zien,
    of je te laten overtuigen door iemand die van alles en nog wat beweert.
    Ik wil het eerst zien.
    Tot dan onschuldig, voor mij.
    .

  12. Mephisto says:

    Avatar van Mephisto
    IN het filmpje wordt hij gepresenteerd als pedofiel

    Sorry hoor, maar volgens mij hebben wij een ander verhaal gezien en gelezen. Het kan wel zijn, maar dan is hij zo schizofreen als de pest. Voor mij geldt ook; onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Bij de Avro geldt echter: "schuldig, want gearresteerd". Volksverlakkerij, zoals gewoonlijk. Iedereen is het er mee eens, tot het je zelf eens overkomt.

    Veel mensen geloven in en spreken over de schuld van een ander, nog voordat die ander een kans heeft gekregen zichzelf te verdedigen. En daar is in dit geval zeker sprake van, juist omdat er gerede twijfel is aan het hele verhaal.

    Terre Des Hommes heeft het verweer van meneer trouwens nergens vernoemd hè. Hij is schuldig in hun ogen, en exemplarisch voor veel gevallen in die regio. Vervolgens gaat het over de relatieve straffeloosheid aldaar. Over zijn hoofd heen, wordt dus het justitieel apparaat van Cambodja aangeklaagd. Het gaat hier echter wel over een mens, mèt rechten èn onschuld tot het tegendeel bewezen is…

    En de rest is hearsay

  13. landheha says:

    Avatar van landheha
    @Jezzebel
    Talking heads, allemaal prima en duidelijk, helemaal mee eens
    Maar daarna kom je weer met "Daar is in dit geval geen sprake van."
    Weer zo’n hele stellige uitspraak, terwijl ik het sterke vermoeden heb dat je er net zo weinig van af weet als ik. Mijn beste inschatting is dat het daar in zuidoost-azie ietsies anders in elkaar steek als hier in de buurt.

    "Je kunt ook te bang zijn hoor."
    Deze snap ik niet helemaal. Waarvoor zou ik bang moeten zijn?

  14. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Landheha, ouders van misbruikte kinderen in Cambodja hebben nog niets gezien.

    Te bang om gewoon te durven uitspreken dat er géén bewijs is.
    En dat is er in het geval van Cambodja nog steeds niet.

    Bij Benno L. wel. Dat het verschil.
    .

  15. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Mephi, ik vond hem een problematisch blogger.
    En heb er vaak mijn vraagtekens bij gezet.
    Ook wel eens tegen andere bloggers uitgesproken.

    Voor mij was hij verdacht.
    Maar dat slechts gut feeling.
    Daar kun je iemand niet op afrekenen.

    En de bewijzen die heb ik nog steeds niet gezien.
    In die tweestrijd zit ik.
    .

  16. Wattman says:

    Avatar van Wattman
    Dat laatste is zeer herkenbaar, jezz.
    Ik kende hem nauwelijks toen ik hier pas kwam
    maar hij kwam nogal ‘direct’ binnen. Ik druk me zwak uit.
    Viel over kleinigheden. Vaak boos.

    Dat vond ik niet prettig, maar ja. Kunt het niet met iedereen goed vinden, hè.
    Of hij wat dan ook geflikt heeft, ik weet het niet. Onschuldig tot de schuld bewezen is.
    maar wie zijn wij om die bewijzen op te eisen?
    Een rechtszaak is het enige dat als bewijs kan gelden.

    En dat is het probleem. Het is de rechtspraak daar, ver weg in een corrupt land.
    Kan tegen hem en voor hem werken.
    Alleen hij zelf kent de waarheid
    en die moet hij zijn hele leven meedragen.

  17. landheha says:

    Avatar van landheha
    @Jezzebel
    Helaas ben ik zo neutraal als de pest. Ik heb die blinddoek van vrouwe justitia.niet nodig.
    Doe mij gewoon ff een linkje naar iets dat bewijst dat er geen bewijs is.
    Anders kwalificeer je je in dit geval gewoon als 1 van de talking heads van de andere kant…

    Beetje jammer dat je niet reageert op de vraag waar ik bang voor zou moeten zijn

  18. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Wattman, ja, zo voel ik het ook.

    @Landheha, zie link in dit artikel.
    OOk hier geen hard bewijs.

    Wel je vraag beantwoord 23:28
    Bang voor:
    =Te bang om gewoon te durven uitspreken dat er géén bewijs is =

    Kom jij maar met het tegendeel.
    Je praat te popi jopie voor me.
    Laat zien dan dat hij schuldig is!

    @Jongens, slaap lekker,
    bllijf gezond.
    Morgen meer.
    .

  19. landheha says:

    Avatar van landheha
    @Jezzebel
    Link in dit artikel zegt helemaal niets, talking heads zoals je zei, had Balkenende kunnen zijn.
    Je moet met iets beters komen.
    Ik heb het niet gezien, dat durf ik best uit te spreken, als daar al iets durfachtigs aan is. Dat lijkt me ook een beetje waar jij je ook op beroept. Dit zegt echter geen ene moer, want we zitten hier op grote afstand en hebben geen webcam die 24*7 alles van nabij ongenadig vastlegt. Niemand heeft dat.
    Op basis daarvan plijt jij voor onschuld, terwijl ik me van een uitspraak onthoudt.
    In beide gevallen geen veroordeling, maar toch een verschil.

  20. Flo says:

    Avatar van Flo
    ik weet er te weinig van.. Kan slechts concluderen na lezen en kijken dat het werk van Marli Turion er alleen maar mooier door wordt..

  21. Morticia Melancholia says:

    Avatar van Morticia Melancholia
    Bij voorbaat verdacht
    T’lijkt wel een heksenjacht.
    Verdrinkingsdood is de enige uitweg

  22. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    Goedemorgen

    @Landheha, ik pleit helemaal niet voor onschuldig.
    Hoe kom je daar nu bij?
    Ik zeg heel duidelijk dat ik nu eerst de bewijzen wel eens wil zien.
    En dan bedoel ik niet letterlijk ‘ik’.
    Maar zeggen ‘er is dit en dat gevonden’ is voor mij niet genoeg.
    Op die foto’s en filmpjes moeten toch kinderen zijn die iets meer kunnen vertellen lijkt me.

    @Flo, dank 🙂
    Dit werk van Marli Turion spreekt mij ook erg aan.

    @Morticia, het is heel moeilijk om vanaf deze afstand iets zinnigs te kunnen zeggen.
    Ik kan het een noch het ander bewijzen.
    En de boel daar zo ontzettend corrupt.
    Maar voor mij heeft iedere misdadiger, ongeacht wat hij gedaan heeft, recht op een eerlijk proces.
    .

  23. Jan Bouma says:

    Avatar van Jan Bouma
    High Folks
    Korte opmerking. In ieder geval is de bewering van Terre des Hommes onjuist dat verdachten van pedoseksuele aard hier in Nederland keihard worden aangepakt. In dit verband verwijs ik naar een toch wat beschamende vertoning van het OM in relatie met de topambtenaar Joris D., SG op het Min. v. Justitie, die met overtuigend bewijs geleverd buiten schot blijft van vervolging. De S.G. Joris D. verwaardigt zich ook niet om zich te verdedigen en de aanklagers wegens smaad voor de rechter te slepen. Dus.. men stelle zich wat gedeisd op wanneer het gaat om de "eigen Justitie" en het vervolgingsbeleid hier in Nederland. Doofpotten kennen we hier ook.

    Inzake C. te Cambodja k a n er best wel sprake zijn van schuldigheid maar indien de aanklachten worden geseponeerd verdwijnt inderdaad de hele rechtsvraag in de doofpot. ‘s Lands wijs – ‘s lands eer zullen we maar zeggen.

    Allen een mooie dag vandaag en alle dagen erna. Ga ik weer verder met mijn leugenaars en milieucriminelen op mijn juridische blog…

  24. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Jan, goedemorgen.
    Terre des Hommes beweert niet dat Nederlandse pedoseksuelen uit het buitenland hier =keihard= worden aangepakt.
    Kijk even naar EenVandaag, Terre des Hommes zegt juist het tegendeel.
    Meestal gaan ze in Nederland vrij uit.

    Sterkte vandaag met de sores.
    .

  25. Beeldsprekers says:

    Avatar van Beeldsprekers
    @Jezzebel, goedenmorgen, mee eens, maar het lijkt erop dat steeds minder mensen er zo over denken. Kijk ook maar eens naar de zaak JvdS.

  26. PiratePete says:

    Avatar van PiratePete
    Hallo Jezz,

    Ik ga zometeen een vandaag kijken
    Via uitzending gemist!
    Even zien wat ze te zeggen hebben!
    Toch een prachtig medium dat internet!

    Schuldig of onschuldig?
    Hij blijft een ‘online vriend’
    Maar moet ik hem nu laten vallen?
    Omdat hij wellicht iets verkeerds heeft gedaan. . .

    Wel ben ik verbaasd
    Dat je schijnbaar moet kiezen
    tussen goed en fout
    Maar ik wil graag kiezen
    voor C. de mens

  27. Theo says:

    Avatar van Theo
    Cees C heb ik op het VKBlog leren kennen als een temperamentvol mens. We reageerden dagelijks bij elkaar. Meest empathisch. Hij deelde wel ‘ns een tik uit en ik ook. Op sportieve wijze. Geen allemansvriend en daarin stemmen wij overeen.

    Hij schreef prachtige jeugdherinneringen over zijn Zeeuwse Jaren en seminarietijd. Het meest genoot ik van zijn histoblogs en vind het nog jammer dat die niet meer bereikbaar zijn. Zijn projekt volgde ik met instemming. Directe hulp waar je ook van weet waar het terecht komt.

    Zijn foto’s over kinderen waren nogal eens dubieus van aard. Ik heb zelf met kinderen gewerkt en ben er jaren mee omgegaan en herkende een grote genegenheid. Het wazige gebied tussen persoonlijke informatie/beleving en respect voor privacy. Hij is daar een groot weldoener (geweest). Of er bijbedoelingen waren? In alles rond CiC is bij mij ook de twijfel toegenomen, zoals jij die verwoordt. Door de link heb ik Een Vandaag gezien en wat me altijd stoort is het ontbreken van verklaringen van de andere partij, b.v. zijn advocaat, cambodjanen die hem hebben meegemaakt, de directeur/directie van de school, de eigenaar van het Guest House. Niets van dien. dan vind ik zo’n uitzending journalistiek te tendentieus.

    Terre des Hommes beweert hem vier jaar te hebben gevolgd. We zien beelden van een man met bretels, die onmiskenbaar CiC tonen, maar het kader van pedofilie is al neergezet. Als hij werkelijk die daden heeft verricht zou dat al veel eerder traceerbaar moeten zijn, dan laat je het toch niet jaren voortduren? Hij komt bij mij over als een gewiekste PR om van een organisatie die voor kinderen werkt vooral het integere beeld te laten zien. Kijk eens hoe wij tegenover pedofilie staan en het proberen te bestrijden.

    Dan zou hij geld aan het inzamelen zijn om vrij te komen. CiC kent de corrupte praktijken, heeft ze zelf bij zijn projekt ondervonden. Hij is bijna genoodzaakt om ook die weg te gaan. Het maakt hem extra kwetsbaar.

    In dit stadium: twijfel is flink gezaaid. Zijn onschuld moet vast staan voor eenieder met rechtsgevoel totdat het tegendeel onomstotelijk is bewezen.

  28. Jan Bouma says:

    Avatar van Jan Bouma
    @Jezz…7:23
    Heb het bewuste fragment nog eens teruggezien (19.26 minuut – 19.30 minuut) van Lucien Stöpler woordvoerder van Terre des Hommes en hij bevestigt daarin opnieuw mijn eerdere waarneming "dat er hier in Nederland in feite een net zo min adequate vervolging is TERWIJL hij beweert dat dat WEL het geval is.

    Ik adstrueerde dat toen met het Joris D. voorbeeld.

    Met andere woorden: ‘t is hier in Nederland minstens zo beroerd en corrupt gesteld als (mogelijk) in het buitenland. ‘s lands wijs en ‘s lands eer. Met de extra negatieve kanttekening erbij dat het OM hier in Nederland een notoir en chantabel voorbeeld uit de top van de regering zelfs ongemoeid laat!

    Pick your choice.

    Dan verkies ik nog liever de minder huichelachtige maar ook corrupte toestand elders. En zeker als er geen vervolging komt doordat bijv. die plaatselijke Cambodjaanse bevolking zich toch achter C. schaart en geen vervolging wenst.

    Nog een opmerking: we zullen het nooit weten HOEVEEL zaken er hier in Nedwerland geseponeerd worden of in de doofpot gestopt. Immers: komt er geen strafproces is er ook geen zaak. En dus ook geen registratie.

    Wel aardig om te weten.

    In mijn rechtszaak speelt een navenante justitiële benadering. ONTKEN eenvoudig dat je je schuldig maakt aan een ernstig milieumisdrijf en dan… is en komt er ook geen rechtszaak. Ik kan dan wel het OM wijzen op een corrupte VROM-Inspectie die een nieuw "Volgermeerpolderschandaal" niet wil onderzoeken maar als het OM niets doet met mijn aangifte blijft er gewoon "een half voetbalveld vol met gestorte vaten (onbekende inhoud) in die plassen liggen. "C’est si simple comme bonjour".

    Dat de overheid daarnaast ook nog milieurapporten laat vervalsen (bewijsbaar!) valt zelfs buiten het bevattingsvermogen van de gemiddelde Nederlander die geloof en vertrouiwen heeft in onze "rechtsstaat". Tussen aanhalingstekens, ja.

    Ergo: t is hier nog veel corrupter dan of minstens net zo als elders op de wereld. En binnen dat kader zeg ik tegen Stöpler van Terre des Hommes: "even dimmen" alvorens je je beroept op strengere wetgeving hier in Nederland.

    Groet maar weer…

    ps
    :))vergeet nou nooit dat ik net als W.F. Hermans "altijd gelijk heb!" :))

  29. Bart says:

    Avatar van Bart
    @Theo 7-06-2010 10:47
    Jij geeft precies weer hoe ik er ook over denk.
    Vanmorgen plaatste ik op de site van EenVandaag de volgende reactie:
    "Het is goede zaak dat Terre des Hommes aandacht vraagt voor de seksuele uitbuiting van kinderen. In Combodja zou het volgens een rapport jaarlijks om meer dan honderdduizend sekstoeristen gaan. Onder hen ook een onbekend aantal Nederlanders. Daarvan wordt nauwelijks iemand justitieel vervolgd.
    Bij de wijze waarop de Nederlander die nu in Cambodja vastzit op verdenking van seksueel misbruik in het nieuws wordt gebracht, heb ik echter mijn bedenkingen. Terre des Hommes stelt in een persbericht: "Nederlandse politieke aandacht voor deze zaak verkleint de kans op corruptiepraktijken en vergroot de kans op een correct proces." Bij een behoorlijk proces hoort ook het beginsel van hoor en wederhoor. Dat heb ik in de uitzending gemist. Het gaat hier om zware beschuldigingen. De verdachte wordt in de media al afgeschilderd als een pedofiel, terwijl hij nog niet veroordeeld is."

    Gelukkig zijn er nog mensen die een kritisch geluid laten horen. Ik vind dat Cees hoe dan ook recht heeft op een fatsoenlijke behandeling van zijn zaak.

  30. Catharina Anna Maria van Vliet says:

    Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet
    EN DE REST IS HEARSAY

    Precies, Jezzebel precies!

  31. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    Goedemiddag 🙂

    @Beeldsprekers, ook Joran zou een fair trial moeten krijgen, in mijn ogen.

    @Pirate Pete, interessant wat je zegt.
    De mens C. kennen de meesten van ons niet.
    Je kent iemand als blogger.

    Ik dacht er vanmiddag nog aan.
    Als ik geen blogger was had ik over hem al lang mijn schouders opgehaald.
    Terre des Hommes zegt dit en dat.
    Er zijn bewijzen, zeggen ze, klaar.
    Nu besef je veel meer dat er een menselijk drama schuilgaat achter deze ellende.

  32. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Theo, veel dank voor je integere woorden.
    Ik ben het met je eens.
    Flutreportage van EenVandaag
    en precies zoals je zegt deze man ìs nog niet veroordeeld,
    maar wordt wel al weggezet als.

    Wellicht zijn daar aanleidingen voor.
    Maar daar hoor ik nooit zoveel over.
    Behalve door een partij die zelf belang heeft bij het feit dat C. ook daadwerkelijk schuldig is.
    Want oi va voi, stèl dat hij onschuldig is,
    dat is een enorme verschutting voor Terre des Hommes
    wat hun pijnlijk letterlijk geld zal kosten.

  33. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Jan, even voor de goede orde
    pedofilie is voor mij waar ook ter wereld
    kan me niet schelen wat je cultuur
    je geloof of je achtergrond is
    strafbaar!

    En voor mij is het ene corrupte systeem evenmin beter dan het andere corrupte systeem.
    Het gaat me werkelijk om ‘justice’.
    In al zijn facetten.

    @ps ja tuurlijk, jij hebt net als W.F. Hermans, altijd gelijk.
    Zal ie blij mee zijn 🙂
    .

  34. Maria-Dolores says:

    Avatar van Maria-Dolores
    hm… ik denk dat er in landen als Cambodja makkelijk een complot tegen iemand gesmeed kan worden die door te veel (machtige) mensen als lastig wordt beschouwd.

    ik ken Cambodja niet, maar heb ondertussen uit mijn eigen ervaringen in het buitenland de conclusie getrokken dat het vaak voor een buitenlander gevaarlijker is om tegen de stroom op te zwemme, openlijk te protesteren, uit de pas te lopen… als ik me hier in Italie zou misdragen, of zelfs als te veel mensen zich aan mijn opvattingen of gedrag zouden storen, dan zou mijn gedrag waarschijnlijk veel strenger bestraft worden dan precies hetzelfde gedrag van iemand die hier altijd heeft gewoond.

  35. Maria-Dolores says:

    Avatar van Maria-Dolores
    hm… ik denk dat er in landen als Cambodja makkelijk een complot tegen iemand gesmeed kan worden die door te veel (machtige) mensen als lastig wordt beschouwd.

    ik ken Cambodja niet, maar heb ondertussen uit mijn eigen ervaringen in het buitenland de conclusie getrokken dat het vaak voor een buitenlander gevaarlijker is om tegen de stroom op te zwemme, openlijk te protesteren, uit de pas te lopen… als ik me hier in Italie zou misdragen, of zelfs als te veel mensen zich aan mijn opvattingen of gedrag zouden storen, dan zou mijn gedrag waarschijnlijk veel strenger bestraft worden dan precies hetzelfde gedrag van iemand die hier altijd heeft gewoond.

  36. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Bart, krachtig verwoord.
    Ik ben blij met dit geluid.

    Gisteren lang getwijfeld om hier over te bloggen.
    Maar inmiddels is het al lang geen interne ‘bloggerskwestie’ meer.

    EenVandaag heeft het recht om te berichten,
    dan mag ik een tegengeluid laten horen.
    Zo werkt dat in een democratie.
    Dus ook op het vkblog 🙂

    Dank dat je het hier ook kwam vertellen.

    @Cam, dank voor je bezorgde mail.
    Maar wat ik hier boven tegen Bart zeg.
    Ik geloof dat ik het recht heb om een televisieprogramma te bekritiseren.
    En anders moet de rechter er maar aan te pas komen. 🙂
    .

  37. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Maria Dolores,
    Dat is ook waar wat je zegt.
    Dat gevoel bekruipt mij ook steeds.
    C is geen gemakkelijke persoonlijkheid
    En er zullen er vast genoeg zijn
    die nu lachen in hun vuistje.
    Dat vind ik heel treurig.

    Ook wat je zegt dat je als ‘buitenlander’
    kwetsbaarder bent, kan ik me goed in vinden.
    Heb dat zelf ook ervaren in Amerika en in Israël.

    Maar in landen als Cambodja is een ‘outsider’
    vaak ‘machtiger’ omdat hij geld en middelen heeft.
    Meer dan de locals.
    Dus ook dat telt in dit geval.
    .

  38. Jan Bouma says:

    Avatar van Jan Bouma
    @Jezz…19:24
    Ik beweer ook niks anders. We hebben het over de veronderstelde "strengere moraal en het strengere wetboek en vervolgingsbeleid hier – vlgs Terre des Hommes – dan daar (Cambodja) of in het buitenland.

    Ik zeg dan: quatsch! Hier zijn ze naar mijn oordeel nog corrupter dan daar.

    That’s all.

    En of WFH met die constatering van je "blij zou moeten zijn" is vragen naar de bekende weg.

    De dooien kunnen niet meer spreken! Maar mijn boek en werk werd door deskundigen met hem vergeleken. Zodoende.

    Groet! JB Tot morgen of zo…

  39. knutselsmurf says:

    Avatar van knutselsmurf
    Ongelooflijk.
    De denkfout die veel mensen maken is :
    Alle misdadigers zijn mensen die ik niet ken, dus hij kan geen misdadiger zijn, want ik ken hem.
    Wakker worden !

    Sinds wanneer krijgen willekeurige mensen het bewijs te zien in rechtszaken ?
    Is dat iets nieuws ?

  40. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Jan, Nederland is inderdaad niet heiliger dan de paus 🙂

    @Knuts, het gaat me om de bewijsvoering.
    Lucia de Berk is toch mooi
    voor zes jaar (oorspronkelijk levenslang) met tbs
    onschuldig heel veel ouder geworden.
    .

  41. knutselsmurf says:

    Avatar van knutselsmurf
    @Jezzebel :
    Ik erger me groen en geel aan je vandaag.
    Waar is je verstand gebleven ?
    Wat heeft dit met Lucia de Berk te maken ?
    Zag je die 6 x 6 negatieven ?
    Gered uit de kliko, weet je nog ?
    Wijdbeens, geen jongetje in de regen.
    Als dat geen porno is, dan moet ik nodig naar de oogarts.
    Er waren ook 28 DVD’s en er stonden kinderen uit het dorp op.

    Heb je nou ondanks alles nog niet door hoe APLE werkt ?
    CAM is net door de redactie gemaand op te houden met haar "Cees-is-onschuldig" campagne en nu doe jij weer een gooi naar de Pulitzer-prijs.

  42. Maria-Dolores says:

    Avatar van Maria-Dolores
    @Jezzebel,
    je kunt als buitenlander wel grenzen opzoeken, maar moet het voorzichtig doen. en altijd zorgen dat je flink wat mensen achter je hebt. die eventueel – echt – hun hand voor je in het vuur leggen. is in elk geval mijn ervaring.

    ik heb dat soort dingen Cees ook meermaals uit willen/proberen te leggen, maar die wist zelf alles beter. en lachte mij min of meer uit omdat ik het aankaartte.

    ciao

  43. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    Goedemorgen 🙂

    @Knuts, je kunt je suf ergeren wat mij betreft.
    Net als jij heb ik het recht om een mening te vormen.
    Ik zeg niet dat C. onschuldig is.
    Ik zeg dat een vsheet met dia’s die niet getoond worden geen bewijs is.
    Het gaat me om de bewijsvoering.

    Ik zal zo je wordpressblog bekijken.

    @Maria Dolores, ligt er ook een beetje aan waar je tegenin gaat.
    Maar ben het met je eens.
    .

  44. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Knuts, ik heb gekeken.
    Dat is een shocking foto.
    Toch mis ik in het EenVandaag verhaal, het tegengeluid.
    Waarom C’s advocaat niet gehoord?
    Deze man nog steeds in voorarrest zoals jij ook zegt.
    Dan heb je als tvprogramma iemand niet weg te zetten als ‘dader die dit en dat gedaan heeft’.
    Daar gaat een rechter over.
    .

  45. Jan Bouma says:

    Avatar van Jan Bouma
    Uiteraard hoort "de journalist", en/of zo’n programma als Eenvandaag, ZELF op zoek te gaan naar het hoor en wederhoor. Het is één van de basisprincipes uberhaupt van de journalistiek. Maar het komt soms "fähiger" uit om niet verder te zoeken (is ook makkelijker en goedkoper) dan voldoende wordt geacht voor "een smeuïge uitzending" of reportage. Ook weer een wijd en verbreid fenomeen. Er zijn maar weinig journalisten uit het werkelijke goede hout gesneden. Dus kan ik het wel je eens zijn, Jezz (06:11).

    Maar ik ga ‘ns kijken wat je met "vergaderen" hebt op je nieuwe blog.

    (De server van het Vk lijkt me ineens sneller na de zoveelste "storing" hedenochtend).

  46. Catharina Anna Maria van Vliet says:

    Avatar van Catharina Anna Maria van Vliet
    Smurf; je bent aan het draaien met de feiten.
    Ik ben door de moderator gevraagd om mijn linken weg te halen,
    en dat heb ik zonder zeuren gedaan.
    Jij bent ook door de moderator gevraagd om een en ander weg te halen,
    en dat heb je ook braaf gedaan.

    De discussie loopt uit de hand,
    door voor een vriend op te komen,
    voelen de heksenjagers zich geroepen
    om vast het hout voor de brandstapel te gaan opstapelen.

    Mijn oma had me altijd beloofd dat we in Oudewater,
    waar zij geboren was naar de heksenwaag zouden gaan,
    dan zou ik het bewijs hebben dat ik geen heks ben.
    Ik dacht nooit dat ik dat nog nodig zou hebben,
    maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

  47. knutselsmurf says:

    Avatar van knutselsmurf
    Ben je benieuwd wat die advocaat te melden heeft, dan moet je de Phnom Penh Post lezen.
    Het verhaal is bij elke zaak hetzelfde :
    De getuigen zijn omgekocht door APLE !
    Er is geen bewijs !

  48. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @CAM, ik vind het altijd wel zinvol om te communiceren.
    Dat nog een hele toer soms 🙂
    Maar daarom plaatste ik deze bijdrage,
    ik wilde delen waarmee ik worstel,
    waar ik twijfel,
    en wat ik denk.

    Dank voor je reactie.

    @Knuts, ik vind het interessant dat je je zo op de zaak C. stort.
    was daar bepaalde aanleiding toe?
    Hoop dat je mijn woorden kunt lezen zoals ik ze bedoel,
    ben oprecht geïnteresseerd.

    Zelf schreef ik deze bijdrage
    omdat het me opviel
    dat ik bij de zaak C. extra alert ben
    veel meer dan bij ‘zomaar’ iemand
    Benno L. bijvoorbeeld.

    En ik betrapte me erop
    dat ik gevoelens van twijfel heb
    waar ik die anders al lang voor feit had aangenomen.
    Ook dat vond ik interessant.
    Daar gaat deze bijdrage over.
    .

  49. Bart says:

    Avatar van Bart
    In dit verband mogelijk interessant nieuws:
    Alberto Stegeman moet berichten over "pedofiel" rectificeren:

    http://www.ad.nl/ad/nl/1025/TV-Radio/article/detail/491704/2010/06/18/Stegeman-moet-berichten-over-pedofiel-rectificeren.dhtml

    De uitspraak kun je hier vinden:

    http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BM8242

  50. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Bart, dank voor je linken.
    Wat een rare plek om op dat Dimitri.nu over pedofilie te praten.
    Wat ik begreep uit snel browsen is dat het een gedenksite is voor een overleden kind door medisch handelen.

    Ik heb ook de uitzending van SBS Undercover niet gezien, dus moeilijk om over te oordelen.
    .

  51. Bart says:

    Avatar van Bart
    @Jezzebel, Ik heb de uitzending ook niet gezien (niet echt mijn ding). Waar het mij om gaat is dat "pedofiel" een zeer beladen term is waar men mijns inziens zorgvuldig mee om dient te gaan.
    Zie bijvoorbeeld ook deze tweet van Terre des Hommes:
    http://twitter.com/terredeshommes/status/12697757177

  52. Jezzebel says:

    Avatar van Jezzebel
    @Bart, zo, wat een misselijkmakende tweet.
    Wat zijn ze "goed", die jongens.
    Dat mag volgens mij ook niet.

    Dank voor de link.
    .

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.