Laatste dag augustus.
Tiende dag ramadan.
Israël morgen.
Weer gewoon.
Summer is over.
Terug naar school.
Op zo’n dag,
Zwoel aan het einde,
In Zandvoort.
Belt die mooie rooie.
Hij heeft shiva gezeten.
Voor zijn schoonmoeder.
Met zijn vrouw die sheloshim in gaat.
Dertig dagen rouw.
Begin weet hij niet meer.
Maar vooravond Joods Nieuwjaar.
Sheloshim voorbij.
Ah, zeg ik, ramadan dan ook afgelopen.
Wat mooi, zegt hij oprecht.
Veel later.
Als ik hem vertel, rare liefde van mij.
En hoe dat werkt, mijn hart.
Eerlijk.
Alles op tafel.
Hij giechelt.
Hij is blij voor mij.
Liefde van ons.
Is wat het is.
Maar soms, klinkt hij bezorgd.
Heb ik gevoel dat ik je gegijzeld hou.
Omdat jij niet anders kunt.
Wachten op mij.
Misschien.
Zeg ik.
Maar ik weet ook.
Dat ik jou niet kon geven wat je verlangde.
Dus moest ik verder.
Dit nu eenmaal mijn rare leven.
Meer had ik niet.
Onrust altijd aan mijn flanken.
Hij weet het.
Hij is blij.
Nieuwe tijd voor mij.
Appel met honing.
Ja zeg ik, maar ook dagen,
Van inkeer, van dichtbij God,
Leven en Dood,
Als Jom Kipoer week later aanklopt.
En ik zelf zal vasten.
Ik hou van je.
Zeggen we als we ophangen.
Die rare liefde van ons.
Jezzebel,
Tussen water en water
Art: Daniel Richter
Song: Ofra Haza, Im Nin Alu, hier vertaling
.
Mooi.
@Diederik, dank 🙂
Mooi is toereikend,
mooi is lam en leeg.
Soms dooddoener.
Soms schieten woorden
gewoon tekort.
Nee, je bent niet door naar de volgende ronde. Doei!
(dit was echt heel slecht)
@Diederik, mooi is voor mij niet enkel statisch hoor.
Mooi is altijd in beweging.
@Pritt Stift,
Dag.
Mag ik vragen hou oud U is? Mijn demente grootje schreivdt nog betere gedichten, en die is al 5 jaar dood.
@Pritt Stift / Harm van Linens.
Ik ben 43, be’esrad hashem, word ik eind dit jaar 44.
Ik schrei geen gedichten.
Misschien dat het verschil?
je reacties zijn met een zekere zelfde diepgang geschreven als het stuk letter-verzameling zelf. hulde!
Ypie, dank 🙂
Ik doe mijn best.
.
Heeft iemand een blik azijnpissende nu.jij’ers opengetrokken?
jezz, onrust aan mijn flanken (prachtig vind ik dat)
wat is ‘sheloshim in gaan’ ? ( ik heb het niet kunnen vinden in de link waar je naar verwijst)
Mooi die uiteenzetting van rouwen op z`n jiddisch.
Ja,Shiva zitten,hoe vaak is mij dat overkomen?
Lam geslagen door het overweldigende verdriet.
Ja,welke keer was het ergste?
Met punt 11 ben ik het echter absoluut oneens.
Sta jij daar wel achter en hou je je daaraan?
@Diederik, ze komen weer overal vandaan. 🙂
@Gala, de eerste link, vertelt je over de stadia van rouw.
De eerste zeven dagen.
Gevolgd door sheloshim,
dertig dagen van rouw,
niet scheren, geen muziek , geen aakopen, etc.
@Fleur, Shiva is enkel voor directe familie,
ik hoop dat het je niet vaak is overkomen.
Wat is punt 11?
.
Ben je al bijna 44?
Je deed steeds voorkomen dat je net de dertig was gepasseerd.
Die laatste foto van je bracht me al aan het twijfelen.
@Beus, ja, zo gaat dat.
18 december.
tis ut soort rap waar je niet echt op zit te wachten, krom Nederlands zonder enige diepgang. Niet elke losse flodder-gedachte is gelijk poezie.
Ja de jaren gaan vanzelf voorbij. Doe iets met de rest, zou ik zeggen.
je weet toch?
@M, misschien.
Maar misschien ook niet.
Misschien ziet een ander er nieuwe wereld in.
@Beus, volgens mij ben ik bezig?
@X, vertel eens?
Het spijt me om dit te zeggen maar wat tenenkrommend slecht is dit.
leuk die mensen die niet inloggen en kritiek hebben. ergens bang voor?
Omdat ik dacht dat ik wellicht te snel geoordeeld had over dit "gedicht" heb ik het net nog maar eens een kans gegeven maar nee, het doet pijn aan mijn ogen. Ik lees liever 12 x het telefoonboek van Amsterdam dan deze kansloze rommel.. Sorry!
Oei, dit gaat toch wel heel erg mis. Dat mensen die gedichten KUNNEN schrijven het op internet publiceren prima, maar als je er echt zo slecht in bent dat 250 a-select gekozen woorden uit de Van Dale nog iets mooiers vormen dan gaat het goed mis naar mijn idee. Hierbij dus het advies om het voor uzelf te houden.
Wat triest.. nederlands gedicht over islamitische domheid. Waar gaat de wereld heen met zulke linkse bagger op het internet 🙁
Wel een tip! Maak eens een gedicht over de islamitische scholen te Amsterdam! Kernwoorden diet niet mogen ontbreken: christenhaat, jodenhaat, allah hakbar en subsidie!
Voor inspiratie ga via Schiphol enkeltje turkije boeken en BLIJF
och arm, het zit je niet mee Jezzebel, nu ook al gelinkt op geenstijl, dan komt het beste in de mensheid wel naar boven. Sterkte
Je link zelf niet gelezen dan?
Daar staat punt 11.
Je link zelf niet gelezen dan?
Daar staat punt 11.
Goedemorgen,
Feest in mijn tent.
GeenStijl dus:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/08/ramadan_funest_voor_creativite.html
Heren en dames van de ‘buren’.
Dit zijn géén gedichten.
En zelf ben ik Jodin, die de dagen ramadan telt.
Niet zo’n hele scherpe dus.
@redemption, slecht?
Ik ben een verhaal aan het vertellen.
@demuze, waarom ben je zelf niet ingelogd?
@Powetrie, dank voor het advies.
Ik ga door.
@Kwaadbloed, het zijn de Joodse riten en gebruiken voor een overleden familielid.
@Sprakie, dank, ik had geen flauw idee 🙂
@Fleur, ik ken die punten niet uit mijn hoofd hoor.
Geen seks tijdens de shiva.
Ik weet niet zeker of ik het er wel of niet mee eens ben.
Ik hield me er in elk geval niet aan. 🙂
.
Als ik het dus goed begrijp is de literaire "Maatstaf" nu geworden de schrijvers
van "Geenstijl" en van "Nujij"…….?!
Telt u dan uw zegeningen met een totale teloorgang van elke beschaving.
Inclusief die van de taal…!
@Jezz..
Je wordt meestal door strontkarren overreden en
zelden of nooit door edele rijtuigen… dus ik zou me
er niet aan storen. Kijk! Zo’n zin zouden ze nooit zelf
kunnen schrijven. Dat is dan mijn hoop weer….:))
@Jan, ik kom toch best wat edele ruiters tegen, af en toe.
Ik ben zo blij dat jij je zinnen zelf bedenkt. 🙂
Heel verheffend inderdaad, die onuitgedrukte puistjes van Steengeil en ju.neid. Geen gezicht en je hebt er alleen maar last van.
Voor mij ben je nog steeds "Liefde op het eerste gedicht" of "Love on first write".
@Diederik, ik ben blij met je hoor 🙂
@ Jan Bouma:
En wentelt u zichzelf wederom maar weer in zelfverheerlijking.
Blijven wij wel kritisch kijken naar uitwassen van de samenleving, opdat u veilig in uw fantasiewereldje kan leven en uiteindelijk van ouderdom in alle rust sterft.
@GeilGeil, wij?
Je opereert niet alleen?
Ik doe het in mijn uppie.
Als ‘zij’ langs komen.
.
@ Jan Bouma:
"Zo’n zin zouden ze nooit zelf
kunnen schrijven."
Ahum zeg dat maar tegen je rif-vriendjes, die hebben daar vast meer aan…
En nu gaat heen en verkondig uw socialistisch gif!
@ Jezzebel:
Zoals u kunt zien was deze gericht aan "links lullen, rechts vullen" Jan Bouma.
Met zij duid ik aan de autochtone man, welke op geenstijl.nl verkeert en het zat is.
"Ik doe het in mijn uppie.
Als ‘zij’ langs komen."
En daarmee bedoelt u? Slachtoffertje spelen? Is uw volk niet vreemd, lijkt me zo…
Re: 9:43
Uw gekozen pseudoniem bevestigt mijn analyse. ‘t Is overigens…"u kunt…" i.p.v. "u kan…";
maar een kniesoor die daar op let in uw fantasierijke knol- knollenland…
@GeilGeil, vergeef het me maar.
Ik vind het toch behoorlijk arrogant
om als GeilGeil te praten namens ‘de autochtone man welke op geen stijl verkeert’.
Ik kan het niet helpen.
Maar het eerste wat ik dan denk;
En wie ben jij dan wel?
Met ‘zij’ bedoelde ik natuurlijk, jou en je kornuiten.
Dat begreep je toch wel?
.
Hahaha het fossiel leeft nog! Knap van u dat u uw eigen analyse bevestigt ziet en tussendoor ook nog even tijd ziet mij van commentaar te voorzien aangaande mijn Nederlandse spelling, waarvan "akte".
Of dat in enige wijze bijdraagt om uw fantasiebeeld bevestigd te zien laten we maar even in het midden, nietwaar? Beter toch mijn fouten hebbende in mijn grammaticale zinsopbouw dan in enige wijze verbonden zijn aan verraad van mijn eigen land… we all got our failures right? 😉
En zeg nu zelf, u mag uzelf best wel even op de borst kloppen… na de Tweede Wereldoorlog is de politieke weegschaal omgeslagen en was het "done" om extreem, minder-extreem en mild links te vertegenwoordigen in de samenleving. Grappig om te zien dat na 60 jaar er nog steeds problemen zijn en we nu langzamerhand worden geconfronteerd met ontzaggelijke problemen binnenslands…
Nee, gaat u maar rustig slapen meneer… uw taak is volbracht…
En w.b. mijn naankeuze: GeilGeil… verloochent uw afkomst niet 😉 Maar gelukkig wordt er gekeken naar inhoud en niet naar uiterlijk en/of naam, nietwaar linkse rakkert?
Met vriendelijke groet,
een afgestudeerd historicus, welke wel kritisch durft te kijken.
Jezzebel 01-09-2009 10:01
Dat begreep ik inderdaad wel 😉 Waarom het arrogant zou zijn om namens een groot deel van hen te praten? Als ik u was zou ik dan minimaal een week op Geenstijl.nl verkeren, wordt u alles duidelijk 😉
Maar waar ik over viel was: "Ik doe het in mijn uppie.
Als ‘zij’ langs komen."
Als wij/zij/ik langskomen? U bedoelt op uw socialistisch webstekje alhier?
pff mijn god. sorry maar dit kan je toch geen gedicht of wat dan ook noemen? gebrabbel.
@GeilGeil,
Ik lees nooit een week achter elkaar op GeenStijl.
Dat is me dan weer net te veel van het goede.
Maar ik kom er toch wel regelmatig hoor,
om te weten wat er gebeurt.
Meer dan eens heb ik ‘jullie’ scoops gehyped,
toen ik nog werkte bij story.nl.
Maar ik heb toch, ondanks mijn zorgvuldig kijken
(voor wat dat waard is natuurlijk)
nog geen ‘de autochtone man’ kunnen ontdekken.
Maar misschien komt dat nog.
Ja, als jij over ‘wij’ begint,
dan pak ik het natuurlijk terug,
naar mezelf.
Zo vertel ik mijn verhalen.
Heel klein, ik hou het bij mezelf.
Maar ondertussen breekt de pleuris uit 🙂
Gebannen inmiddels bij nujij.nl
wegens ‘pornografisch materiaal’ en ‘dichtvorm’.
Heb ik een socialistisch webstekje?
Ik geloof er niets van.
Bewijs het! 🙂
.
@NP, dat klopt.
Zelf noem ik het nooit ‘gedicht’.
Daar zit volgens mij de crux.
Dat doen anderen voor me.
En moet ik mijn bek houden.
.
Jezzebel 01-09-2009 10:14
"Bewijs het! :-)"
http://www.vkblog.nl/bericht/275799/Ik_hou_van_je
😉
Doe de groetjes aan de *kuch Pravda kuch* Volkskrant…
Maar even voor alle goede orde. Ik val je niet aan op je gedicht, ik moet eerlijk zijn:
Ik weet niet wat ik van het gedicht moet vinden, ik ben qua gedichten niet erg goed omdat gedichten vaak hersenspinsels zijn, waar je als "buitenstaander" af en toe best moeilijk in mee kan gaan.
En dan denk je: dan moet je dat invullen zoals je zelf het liefst wilt? Dan denk ik: dan zul je net zien dat ik de scoop mis 😉
Al in al, knap dat je het met mensen deelt, maar om het dan te delen op deze volksverradelijke webstek van de Volkskrant denk ik: beetje jammer. Vroeger had socialisme nog echt een doel, stond de Volkskrant nog ergens voor.
Tegenwoordig heb ik in mijn werk gemerkt dat er van die ideologie niks meer is overgebleven.
Succes ermee!
@Jezzebel, je werk moet wel goed zijn, want het reactionaire, foute volk kruipt er voor uit zijn holen…..
@GeilGeil, dank voor de link.
Nu ren ik als een hond achter mijn eigen staart aan. 🙂
‘Beetje jammer,’ vind je.
Dat ik mijn ‘gedichten’ hier op het web zet?
Had je me liever bij ‘jullie’ gehad?
Man dat zou nog geestig worden,
met een ketters meisje zoals ik.
Weet je, ik was eens een echt rechts Gooisch meisje,
tot ik naar Israël ging.
En zag, dat werkt niet goed hoor.
Op die manier.
Mensen sterven,
in de werkelijkheid.
Dus opnieuw, hou ik het heel klein.
Bij mezelf.
En babbel gewoon eens wat.
Alles waar ik in geloof.
Dank voor de aanmoediging.
En je woorden.
Leuk om kennis te maken. 🙂
.
@Blogpieper, ik wist wat er komen ging,
toen ik de Soldaten van ons hart inzette
http://www.vkblog.nl/bericht/273939/Soldaten_van_ons_hart
Je probeert wat en hoopt er het beste van.
Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik wel blij ben
met dit gesprek van Geilgeil.
En zelfs met de kans die GeenStijl me gaf.
Want oi va voi, als we het met z’n allen
eens anders gingen doen.
.
ja die rare liefde en dan al die rare mensen
God sommigen doen van alles
om aandacht te krijgen
als mijn 8 jarige neefje
iedere aandacht is goed
als goede aandacht niet werkt dan zoekt hij negatieve aandacht
en gaat klieren
wat een irritante reakties
en anoniem ook nog
jouw reakties zijn te goed
negeren is beter
mooie blog Jezz
wat is er mis met houden van?
die Rooie toch Jezz
alsof je gegijzeld bent
Ik gun je de rooie koning
en zo niet iedere koning die zijn land wil delen met je
@Cor, ga er maar aanstaan. 🙂
@Richard, waarom negeren?
Ik vind het pracht kans,
om mijn verhaal te vertellen.
No worries over die mooie rooie.
Die blijft wie hij is.
Man van een ander.
Bij zijn vrouw en kinderen.
Ooit waren we samen getrouwd.
Ik wist het toen ik het met hem deed.
Trouwen doe je één keer.
We zullen zien wat het nu wordt.
Misschien toch een verstandshuwelijk.
You never know.
.
Re: 10:03
Zo duid ik u want ik kan dat pseudoniem maar moeilijk uit m’n bek krijgen…; en zeker niet
voor een zich afficherend "historicus". Kijk eens hier "G – G "; u plakt wat etiketten op mensen vanuit uw geborneerde – letterlijke – grenzen. Als er nou ooit een zich noemde "afgestudeerde historicus" zou zijn is dat wel iemand die over de grenzen heen kan kijken. U beroept zich op wat men "Wilderiaanse" toestanden zou kunnen noemen en die dan binnen de Nederlandse grenzen tot oplossing van alle problemen zouden leiden.
Een dom inzicht voor een historicus!
Gelukkig geeft u al wel toe geen verstand van poëzie te hebben. Is in ieder geval iets. De rest wat u ook niet begrijpt kunt u erbij rekenen. Leest u (of niet) de samenvatting op m’n website: http://www.villamithras.com en wel onder "Column".
Oh ja… even voor de goede orde.
Ik stond zelf met m’n eenvoudige poten in
de Hollandse klei; verdiende niks als "linkse intellectueel"
en misken derhalve ook die etiketten van u!
Was niet ingelogd omdat ik snel even keek hoever je was met je verhaal, en ik moest weg.
Leuk die reacties toch, je ziet hoe tolerant sommige mensen zijn.
Als je niet oppast wordt het echt vuil spuiterij haha
simpele zielen schrijven duidelijk ergens anders, maar wat doen zij dan hier als ze niets begrijpen.
Sterke vrouw ga door en sla ze om de oren met je eigen verhaal
@ Galadriel,
Aangezien deze blogster druk is zal ik even je vraag beantwoorden.
Sheloshiem = het getal 30.
Na het overlijden van een Jood/Joodse wordt deze , in Israel athans , dezelfde dag nog begraven…of het moet Shabbat zijn of bijvoorbeeld Jom Kipoer [de belangrijkste dag in de Joodse kalender]….of familieleden moeten vanuit het buitenland komen..anders?…ga je dezelfde dag nog onder de grond.
Dan brekt dus de 7 dagen rouw aan " Shiva ‘ = het getal 7.
In die 7 dagen mag je dus niets anders doen dan rouwen……de Orientaalse Joden zitten " Shiva " zo laag als mogelijk naar de grond…en velen op een matras op de grond…en mannen en vrouwen gescheiden.
Europese Joden doen dat weer helmaal anders.
Elke ochtend en avond wordt er gebeden voor de zielrust van de overleden persoon…waarna er massaal gegeten zal worden omdat de gasten vaak van ver komen.
En als het lukt zal er een tent worden gehuurd voor in de tuin…en de vrouwen in het huis….de rouwenden blijven ook in het huis slapen..gaan niet naar huis en worden verzorgd door de rest van de familie want zij mogen immers geen handelingen verrichten die niets van doen hebben met het rouw proces.
Na deze 7 dagen gaat men naar het kerkhof om te bidden en brekt de sheloshiem aan…dat is de periode van 30 dagen die veelal in intieme familiekring wordt gehouden…maar de stringente regels zijn dan wat soepeler geworden…maar men dient zich te onthouden van alles wat plezier in zich heeft…totaan het kopen van nieuwe zaken aan toe.
In deze 30 dagen komen de familieleden elke dag samen om te bidden en weer gezamelijk te eten…eten is een zer centraal punt in het Joodse leven.
Na deze 30 dagen gaat de familie weer terug naar de begraafplaats om te bidden en de steen te zetten op het graf.
Na deze ceremonie is het voor de rest van de familie over en heeft enkel de direkt betrokken nog de opdracht een jaar lang respect te houden voor het feit dat men rouwend is…..de orthodoxen gaan daarin heel ver..maar een ieder vult dat voor zich zelf in.
Na dat jaar , en u raadt het al , weer een samenkomst…en weer eten , om deze laatste rouwpreriode voorgoed af te sluiten.
Dat was het globaal wat het rouwproces aangaat in Israel….in andere landen hebben de Joden zich te houden aan de wetten mbt begraven e.d….
Ik ga ervan uit dat e.e.a duidelijk is…niet?…vraag het deze blogster die dan klaar zal zijn met haar gevecht.
En voor de toevallige Neerlandicus hier aanwezig?…veel plezier met de gramatica !
@de muze, je kunt moeilijk een ander iets verwijten wat je zelf ook regelmatig doet.
@de Saint, ‘deze blogger’ is zeer goed in staat om voor zichzelf te spreken.
Ik begrijp niet waar jij de euvele moed vandaan haalt
om op mijn blog te verschijnen.
Je informatie is bovendien fout en onvolledig.
Als het jaar van rouw in gaat, zijn er nog steeds veel dingen die niet mogen.
Niet naar muziek luisteren, niet naar de bioscoop en niet trouwen bijvoorbeeld.
Op je eigen blog heb je me geband en mijn reacties weggehaald.
Ik heb een link gegeven daar is het mee uitgelegd.
Zou je weg willen blijven?
.
@Jezzebel: Zal ik anders een keer een bijdrage voor je schrijven?
Ik heb nog wel eens de (onhebbelijke) gewoonte om te vervallen in het schrijven van zinnen bestaande uit minstens 40 tot 80 woorden zodat ieder misverstand met een gedicht bij voorbaat uit de weg geruimd is ;-)))
Even een hart onder de riem dus…
Groet,
Kokopelli
Hm. Ja niet echt een goed gedicht… Wel leuk voor de moeite
@Koko, blij met je reactie, hoor.
Ah ja, schrijf een stukkie voor me. 🙂
@Yakob, tien met een griffel
en een kus voor de juffrouw?
Dan heb je foute informatie..over Israel en de gebruiken….en over de ban die ik je gegeven zou hebben…maaruhh…..mijn rouw verhaal klopt……en ik ben er elke week helaas getuige en onderdeel van….dat je pissig bent is derhalve in het licht van je geleuter met die ander sites dus niet mijn schuld…
Maar het valt me wel op dat je vaker mensen , die je enkel ter goeder trouw zijn en je een hart onder de riem willen steken vanuit Israel , voor no reason afzeikt……net als toen ik je uitnodigde in een van je poels van heimwee’s en zelfbeklag om " dan toch gewoon even langst te komen , en je kunt bij mij overnachten " sprong je uit je vel….het zij zo.
Wij zeggen dan hier : " dat je gezond mag blijven "
Ps:
Ik kan het ook niet helpen dat ik het wel red in Israel daar waar jij moest afhaken…zit dat je dwars wellicht?
The Saint, mazal tov.
All the best.
Blijf gezond.
Toedeloe.
Sterke tegen-argumenten Jezz…..tot slot , en dan verdwijn ik van dit blog ….en om aan te tonen dat rouwen door diverse mensen divers worden beleefd…en mijn verhaal te toetsen op juistheid.
Jou " rooie " kan/mag/en hoeft helemaal geen shive te zitten..shive zit[ten] de direkt betrokkene[n]..bij een ouder , zoals in dit geval , enkel de kinderen..en dus geen aangetrouwde…hij kan aanwezig zijn , maar daar houd het dan ook me op.
Maar zoals ik reeds schreef past een ieder de rouw regels toe naar eigen belang…das te zeggen , de azkenaziem en onder hen de niet gelovigen.
Voor de rest heb ik nog nimmer , op welke shive dan ook , een aangetrouwde shive zien zitten…de joodse wetten zijn daar heel duidelijk in…het is ook een ongewoon beeld..iets wat gewoon niet voorkomt.
Voorbeeld:
Echtpaar uit een Arabisch land.
Man voor 2de maal gehuwd , was weduwnaar met 2 jonge kinderen.
Zijn 2de vrouw komt te overlijden op hoge leeftijd…heeft de man nog 11 kinderen geschonken.
Bij haar shive zitten enkel de latere 11..de eerste 2 hebben reeds shive gezeten toen hun lijfelijke moeder overleed….voor een buitenstaander moeilijk te begrijpen dat die 2 niet openlijk kunnen rouwen om hun [stief]moeder die meer dan 50 jaar voor ze gezorgd heeft als zijnde haar eigen kinderen….en dat , mijn beste , zijn de Joodse wetten inzake shive zitten….vraag het een Rebbe..don’t just believe me.
Je mag hem weghalen hoor als het je te pijnlijk is….ik persoonlijk weet dat direkt discuseren wat moeilijk voor je is en je graag wegduikt in eindreacties zoels hierboven , en er zal er nog wel eentje komen……ik ken je namelijk persoonlijk…vergeten?
@The Saint, sinds jij het alleen recht schijnt te hebben
op de gebruiken en gewoonten van de Joden in Israel,
En ik deze discussie met jou steeds lamlendiger begin te vinden,
Mijn God, geef mij dan die mannen van Geen Stijl maar!
Zou ik je nogmaals dringend willen verzoeken om je geleuter
in je eigen blog te steken.
Ik ben niet zo dol op je.
.
Ohh?..dat komt dan goed uit :-))…ik was dat ook niet zo op jou..maar ik kwam je als artiest lezen , wie erachter steekt weet ik uit persoonlijke ervaringen met je…als mijn krentenbollen je maar gesmaakt hebben destijds…..wat ik enkel wilde is: dat als je wat cliamt , je het dan ook juist doet…en dat heeft niets te maken of ik nu een " alleenrecht " heb op regels en wetten…want dat is , zoals je zelf wel weet , een uitspraak vanuit zwakte….terwijl je in je poezie zo sterk over wil komen soms….affijn
hastalavista!
En oja…..Sjana tova!..[happy new year voor de niet ingewijden in het Ivriet 🙂 ..want dat staat voor de deur ]
Eind van de maand pas The Saint.
Daar heb ik het in dit stuk over.
Doeg.
maar ik verschuil mij er niet achter om kritiek te spuien en andere ellende.
Weet je wat laat maar
@de muze het enige wat ik bedoelde te zeggen is,
dat velen niet konden inloggen,
omdat ze commenteurs of reaguurders van GeenStijl zijn.
Dat kan toch?
.
http://www.youtube.com/watch?v=cbE4b9VPGK0
@redemption, je hebt me heerlijk laten lachen.
Dank 🙂
Tsjonge, tsjonge, tsjonge, maar ja.
Ik moet wel verder met jullie.
.
Een heetgebakerd draadje.
And it burns, burns, burns, that ring of fire, that ring of fire (Ring of fire – Johnny Cash)
Heetgebakerd
zwartgeblakerd
ongenaakbaar
heerlijk laakbaar.
Jezzebel, wat hou ik ook van jou.
Dat de geenstijl plebs het niet begrijpt is een compliment op zich…
@Ducky, dank, ik ben moe aan het einde van deze dag.
Blij dat je er bent.
@Ina, en ik van jou! 🙂
Geen plebs, vind ik.
Ze gaven me mooie dingen.
En wat een pracht gelegenheid.
Ik ben echt waar.
Eeuwig dankbaar.
Want ik ga door.
.
Prachtig, deze Richter
@Zich van Verre, dank.
Ik heb nog meer van hem, misschien komt dat nog.