Kut van de wereld
heeft het mooi voor elkaar.
Ze mag voor container spelen.
Waar je zaad in tissues,
al je issues,
of je afval in dumpt.
Of zoals Eric Fischl zegt,
Surviving the fall,
Using your handholds.
Gewillig geeft zij zich aan God.
Of hij, met zijn grijpgrage vingers.
Haar hypofyse, al haar hormonen.
Al haar eicellen naar de goden.
Want God, oh God, komt wel neuken.
Maar wil toch nog even kijken.
Hoe zij dat klaarspeelt.
Behold and beloved.
Om uitgeput van te raken.
Maar kut van de wereld.
Toch altijd.
Net even sterker.
Ignorant bliss.
Waar een prachtig mooie denkende vriendin.
In real life, in gelooft.
En nog steeds de moederstam van kust.
Jezzebel,
Tussen water en water
Art: Eric Fischl, bedroom-series, surviving the fall, using your handholds
Hij is er niet blij mee
Haar kan het niet veel schelen
Hij poseert niet graag
Zij vindt het saai
Niet een eeuwige liefde
lijkt mij op het eerste oog
hij zit er maar mee
@Marius, zij doet wat ze kan.
Om hem en heel haar hebben en houden.
bij elkaar te houden.
Zij natuurlijk ook gewoon maar mens.
Net als hij.
Daarom gaf ze zich nog even.
Volledig bloot.
Toen hij zijn kostuum al aanhad.
wel pasfotoachtig
nog even een snapshot
voordat hij naar kantoor gaat
van wat hij achterlaat
in Gods handen
en ook een beetje
vies van lijkt
maar niet laat merken
omdat hij geen ruzie
wil over haar idee
de schilder wilde het zo
nou dan doen we het zo
@Marius, heel vies misschien.
Beetje ranzig.
Dat snapshot van alles wat je niet mag zien.
Maar wat ben ik blij dat Eric Fischl er naar keek.
Toen ik mezelf herkende.
En dacht.
Ik weet het.
Het is goed.
Zoals het is.
Ook als je denkt dat het lelijk is.
Of je twijfelt aan haar houdbaarheid.
The container, she contains it all.
Eric Fischl, wat een ontdekking weer! En een veelzijdig talent, zoals je laat zien in drie werken.
Aanbevolen (en opgeslagen bij mijn kunstverzamenling).
En genoten van jouw tekst!
@Gingy, veel dank voor je vertrouwen.
Man oh man, ik doe er zo ontzettend mijn best voor.
Maar wie hoort je.
Alles en iedereen die zijn gelijk wil scoren.
Ik ben blij dat jij het ziet.
Hij is een pracht kunstenaar.
Ik heb nog meer werk van hem.
Je hebt geen idee.
Zo ondraaglijk iintiem.
@ Jezzebel
hoezo ranzig enzo
juist niet
heel huiskamerachtig
en juist raak geschoten
hij zit er niet bij
alsof hij weet
dat hij zo vastgelegd wordt
meer alsof hij denkt
dat zijn vrouw het onderwerp is
en zich vergist
Ps
een diverse blik is belangrijk, toch?!
als iemand valt, dan help je haar overeind
haar val heeft hij gebroken zonder die intentie
@Marius, je bent erg mooi, mooie man.
Al je wendingen en keren.
Zij vergist zich niet.
Zij gaat op haar schoot.
Heel haar hart.
@Jezzebel
dat zal ik niet tegenspreken
dat kun je wel zien
ze is zeker niet verlegen
en zeker niet met zichzelf
en ook niet met de situatie
kijk maar gerust
wat vind je van mijn yoni
en mijn hele lijf
mooi genoeg, toch!?
terwijl ze tegen hem
aankroop
@Marius, prachtig!
Kun je het nu met liefde kussen?
Heel je aangezicht?
Prachtige kunst.
Groeten,H
@Henk, dank voor je woorden.
Ik doe er mijn best voor.
In beeld en geluid.
Al mijn woorden.
Jezz.,
Nog even, ik kende wel het schilderij "Bad Boy" en ontdek nu, dat het van Fischl is.
@ gingy
waar?
@ Jezzebel
ja, met heel mijn aangezicht
zal ik bekennen
Marius, misschien kun je het Googelen? Vast wel.
heftig, ongelofelijk en dat jochie wou zich verschonen…
He Marius, bij deze draag ik de fakkel over aan jou. Zorg goed voor Jezz en vooral niet los laten lopen want je weet soms niet waar ze haar behoefte doet!
Sorry, waar hij zit te scheiten!
Goedemorgen 🙂
@Gingy, ja klopt, die komt nog 🙂
@Marius, wanneer?
@Doorzetter, waar heb ik jouw venijn toch aan te danken?
@ Jezzebel
op een mooie dag
als het eerste paneel
klaar is en de vrouw
het goed vindt
dat haar man
de Bad Boy
onder handen
neemt
en het tweede
paneel hem
daar het motief
voor geeft
Oh man, oh dan.
En uiteraard ook, oh man, ik wacht daar op.
Wat klinkt het heerlijk.
Kom op met dat paneel, dat wil ik zien.
Het tweede paneel
staat om 1:05 uur
of iets later
in de stad van zijn rivalen
Onze date is
blinder dan een koe
dover dan heel Oostindië
stommer dan zijn moe
Je herkent hem beslist
aan zijn capuchon
ik heb zijn smoel gewist
dus lijkt hij superstom
Hij wil alles van je leren
heel het museum
al je oliehuiden
stil genietend van je hand
Hij zal je dapper aankijken
bewonderen om je gul verstand
je zachtjes knijpen in je kont
als je meent dat hij het begrijpt
Opent hij zijn geile mond
en voor je het weet
raakt hij je beursje
waar jij zijn kruisje knijpt.
@Marius, ik zal er zijn.
In de werkelijkheid.
En dan zien we wel.
Alles wat het wordt.
Ik zei toch?
Ik geloof in jou.
@ Voila, zo doen we geloofszaken
Het belangrijkste is
dat we eindelijk kunnen
uitzoeken of we voor
elkaar geschapen zijn
dat we geen enkele
ervaring van welke
deelnemer dan ook
buitensluiten
in ons publieke overspel.
Ik draag voor deze bijzondere
date een creatie van Victor
voordat hij Rolf leerde kennen
Ps
Ik voeg de afbeelding aan
Paneel 1 toe, dan kun
je met meteen herkennen
als ik naar je zwaai
Oh ja
Ik heb voor de zekerheid
een derde doek erbij gezet
louter omdat we een triangel
moeten kunnen maken
Je
weet dat het hele project
ons dichter bij God
moet brengen
van Maria!?
Jouw God, mijn God, of de God van Maria
ze zijn me allemaal even lief.
Niet voor niets dat mijn mooie denkende vriendin zei:
‘Ik ben met Van Gogh bezig.’
Ik zal zijn wie ik ben.
Met de kleren die ik heb.
Dat is niet veel.
Maar ik doe het met een stralende glimlach.
En losse haren.
Wat truttig dat bosje bloemen.
Die wil ik niet.
Pluk maar iets wilds.
Man, ik herken je uit duizenden.
Vertrouw maar op mij.
.
" Jezzebel
ja, en dan zeker door je vriendjes in hun auto worden gesleurd
ik ken die amsterdammertjes
paalzitters zolang ze geen geld horen rammelen
pilaarheiligen als je even bukt
PS
Ik heb je voor de zekerheid een sms gestuurd
waarin ik oprecht, open en eerlijk ben
dat verwacht ik van jou nu ook
geen plotselinge opzwelling van je moederschoot
ik ben gewapend
ik ben beschermd
ik ben het tegenvoorbeeld
van de toestand waarin jij verkeert
als je echt gevoelig bent voor
wat God mij zo gul geschonken heeft
dan komt het goed, maar als je puur uit
geilheid me ontmoet, heb ik een kort lontje
My God!
Je weet het misschien niet.
Maar ik ben bij je.
In Amsterdam.
Ik ken gelukkig geen Amsterdammertjes van de straat.
Ik ga je meenemen naar de plek,
waar ik met mijn mooie denkende vriendin per ongeluk uitkwam.
Ze genoot heel erg.
Zij die zich aan vriendinnen, ‘dochter van de stad’ noemt.
Ani bat ier.
Of zoals Isis het op haar site zegt:
Ani le dodi ve dodi li.
http://www.vkblog.nl/blog/122102/IsisNedloni%27s_RodeTaalKunstVerRoerSelen
Zoals het in het hooglied staat.
I am of my beloved like, my beloved is me.
Ze was verrukt van Zandvoort.
De schoonheid.
En mijn huis.
Maar na een paar dagen,
toen trok de stad weer aan haar lange blonde haren.
Toen zijn we een joint gaan roken in een rovershol.
Waar ze animal planet op een plasmascherm aan de muur projecteren.
De muziek keihard.
Maar de mensen, oh man man de mensen daar.
Ze zijn prachtig!
Zij zag het ook meteen.
‘New way of entertainment, it’s art.’
Die huiskamer van de moderne tijd.
Waar een kandelaar op tafel staat met echte kaarsen.
Deze avond ga ik de kaarsen voor je aansteken.
Zoals ik dat thuis deed.
Mijn haar bedekt.
Ik ben getrouwd.
.
ik heb er lang naar gekeken, naar deze afbeelding en wat ik er nou bij voelde…
Een kop koffie en een sigaret later:
het is of hij haar ziet als bezit
maar zij met haar trotse blik laat zien dat zij haar eigen bezit is in al haar naaktheid
Waar is zijn hand. Hij ondersteunt misschien haar rug maar houdt haar niet vast.
Een meedogenloos beeld vind ik. Macht versus macht waarin hij het onderspit delft
maar misschien vertelt het beeld telkens weer een ander verhaal, het verhaal van de kijker
en is dat juist de kracht.
met groetje,
D.
@Jezz
@Marius
Voel me op 2 manieren een voyeur.
1. De provocerende foto met de bedoeling toch een hard shockeren…
2. Al lezend jullie gesprekken tussen jullie beiden. Begrijp me goed. Ik tracht die
wel te zien in de overstijgende betekenis van de (kunst)gvoelens maar de
onbehaaglijkheid blijft…
ps
…was vanmiddag ook in Amsterdam en in z’n algemeenheid
gesproken moet ik zeggen dat de mensen niet mooier zijn geworden
de laatste decennia…
Dat zal men misschien van mij ook wel gedacht hebben
al lopend daar niet al te exhibitionistisch… en zo… en zo… :))
ps
Het Licht nog gezien… of was dat al uit?
@Dianne, Eric Fischl is met serieuze kunst bezig.
Hij laat je alle mogelijkheden zien.
Alles wat je kunt bedenken over een kut en een op maat gesneden pak.
De container dus.
Dat is misschien geen prettige waarheid.
Maar zo lang het waar is,
kan ik er de schoonheid van zien.
@Jan Bouma, ik heb je licht nog niet gezien.
Misschien komt het later.
Ik weet het niet.
Als jij je licht over mij laat schijnen.
En niet zo truttig jaloers blijfrt.
Je werk bekoort me maar matig.
Ik heb al zoveel kunstenaars voorbij zien gaan.
Daar word je blassé van.
Ik weet het, ik probeer er voor te waken.
Maar soms moet het echt spannend zijn.
En niet oeverloos ouwehoeren.
Over dingen die ik al lang weet.
En bepaald geen openbaring vind.
Ik verlang naar je verleiding.
Je bekoring.
Als het open en eerlijk is.
Man ik heb echt geen zin
om met jou in de modder te worstelen.
Dan denk ik:
stik er maar in.
Je kleuren,
je smaken.
je lust om te scheppen.
Die zijn me net niet
happig genoeg.
Wat ik zelf een te gek schilderij vind is Birthday Boy
Het zijn sterk geseksualiseerde schilderijen, een hele verfrissing na de Mondriaan’s en….
Maar hij is absoluut niet voyeuristisch zoals de foto’s van Andres Serrano.
Begrijp me goed, niet dat ik Serrano afwijs.
Fischl weet door lichtval een bepaalde spanning te creëren.
Zoals Bad Boy, Sleepwalker.
@Jezz…1:01
Dat het kon verkeren wist Brederode al; en dat heb ik je ook gezegd.
Over die Fischl nog dit. Als er nou iets eenvoudigs en theatraal wordt
uitgebeeld is het met die foto wel. Qua kunstzinnige waarde.
Maar… t is bekend. Onderling kunnen kunstenaars hun eigen werken
niet objectiveren en zal men er eindeloos over blijven filosoferen om maar
niet te zeggen ouwehoeren en waarmee de vrijbrieven worden geschapen.
Ook deze uitleg past je natuurlijk niet!
Over de kleuren had je ook nog wat te zeuren?
Ach… Daar was ik nog niet aan toe…
Er komen nog 2 "campschilderijen" als demonstratie van "de kleuren" voor je.
Voor de overige analyses terzake "de Kunst" verwijs ik je naar m’n blog.
Dag Jezz!
@Gus, dank voor je woorden.
Ja, ik hou erg van de blik van Eric Fischl.
@Jan, goedemorgen.
Je hebt volkomen gelijk dat je zo uit je slof schiet tegen mij.
Ik was moe gisteravond.
En soms maken jouw woorden me erg moe.
Maar ik wil wel gaan proberen dit anders te doen.
Kunnen we weer vriendjes worden?
Ik kom even bij jou kijken.
@Jezz… Je bent verder dan menigeen die zich ingraaft in het eigen standpunt.
Men kan mij alles verwijten. beschimpen en schofferen… maar zolang men mij niet
liquideert blijf ik de kalmte zelve en zal niet wijken.
Wij waren nooit vijanden, Jezz. En nu ik dit schrijf om half zes…
weet ik niet eens of je wel of niet wat geschreven hebt van enig belang bij me;
dat zie ik later wel.
@Jan Bouma, dank voor je woorden.
Ik hou niet van liquideren.
Kut van de wereld, die voor container mag spelen. Zaaddump, gebruikt door een man, haar god. Achteloos achtergelaten, argeloos ook. Door hem, haar god, omdat hij verder moet. Zij begrijpt het. Als hij wegrijdt en zij zijn zaad nog voelt. Verdwijnen. Zijn glas laat staan. Alles was hij verschoof weigert zij te ordenen omdat het zijn hand was die schoof.
Zo blijft hij nog even in haar wereld, in haar leven, dicht bij haar. Terwijl zij wegduikt in een hoek van de kamer. Naakt, donker, met een deken om zich heen en huilt van ellende omdat hij weg is, weer weg was. Hij pas terug komt als hij haar nodig heeft als container. Hij noemt haar zelfs zo. Schrijft het in zijn mails als hij zich god voelt. Dan noemt zij hem haar god en geniet hij en zij ook een beetje.
Want op een dag hoopt de container dat god blijft. Om de deuken uit de wand te slaan, de deur te smeren, de vloer te vegen en er trots voor te gaan staan. Met zijn benen wijd, zijn armen in zijn zijde. Daar droomt ze van terwijl ze huilt en besluit dat ze voor een ander moet gaan. Een andere god, er zijn er genoeg opzoek naar containers.
Het voelt bijna als een sadomasochistische relatie. Waarbij zij misschien niet verlangt naar fysieke pijn. Hij niet eens begrijpt dat hun contact als een sadomasochistische is te verklaren omdat hij niets meer doet dan zijn biologische plicht: zaad dumpen in containers.
Liefde gaat daar ver voorbij. Zelfs sadomasochistische liefde is anders al is dit (de container) soms herkenbaar.
It is all in the eye of the beholder.
oef… te veel tekst in het reactieveld van iemand anders. bespaar je de moeite, als je er iets van vind, ik ga hier niet op je reactie reageren