De poppenspeler met,
Heel zijn stijve pik,
Heel zijn lijf,
Al zijn spieren
Zijn vezels en manieren,
Die aan haar touwtjes trekt,
Is zich niet bewust,
Van zijn lege handen.
Zo gaat hij op,
Zijn lust,
Zijn spel.
Beheerst hij,
Al haar bewegingen.
Knielen en buigen,
Beentjes in de lucht.
Ach, ze laat ‘t kopje hangen.
Hij doet zijn uiterste best.
Met al zijn geoefende vingers.
Om haar te laten dansen.
En levendig te houden.
Zo denkt hij.
Maar zij.
Ach zij.
Zij had wel wat beters te doen.
En nam de benen.
Uit zijn handen.
Zijn speelgoed,
Zijn eigen spel.
Jezzebel,
Tussen water en water
Art: Eric Fischl, Puppeteer
Jezzebel, hele sterke tekst, ik moest vooral lachen en ben benieuwd wat het beters te doen hebben voor ‘zij’ is.
@Sprakie, ah, zij is natuurlijk een kunstwerk aan het bouwen.
Haar eigen. 🙂
waarom vind ik dit niet verrassend en vraag ik het toch af. Sprakeloos gedachten zijn onderdoorgrondelijk. 😉
@Sprakie, het komt hoor.
In haar eigen tijd.
Dan zul je misschien weer sprakeloos zijn.
Misschien ook niet.
Misschien kan je haar dan vertellen,
over die gedachten die jij ondoorgrondelijk noemt.
@Jan Bouma, als je werkelijk een vent bent.
Dan kom je je excuses op mijn eigen blog maken.
Ik blijf niet babbelen.
Danser Maintenant. C’est beau.
Groeten,H
@Henk, en in mijn geval:
La Danse Juive
.
Da’s een vurige dans. Bijzonder.
Groeten,H
@Henk, ja er is er maar één The Ultimate Puppeteer uiteraard.
Heel zijn stijve lul 🙂
Zo ongeveer dook ik naakt van de rots in het Kattegat..
Ik heb een manie voor naaktzwemmen en me daarna aftrekken in het directe achterland.
En dan nog een plons. Om te …
Met een stijve penis, Klaver?
@Klaverblad, in het Jodendom wordt zee of meer als een mikwe gezien.
Het rituele bad.
Als je heel even in Gods handen mag zwemmen.
Wat mooi, hoe je het me vertelt.
@Prommie, jij niet?
Benieuwd of die Eric f ook zo’n mooi verhaal bij dit beeld had toen ie ‘t maakte. Of toen ‘t af was.
Mooi gedicht dus. En mooi al die kunst die je voor ons uitzoekt.
@On Yer Bike, Eric Fischl, was de schepper van dit al.
Ik vond hem heel toevallig vandaag.
Het was liefde op het eerste gezicht.
Ik versta zijn beelden.
En zijn zinnen.
Man die ik kan beminnen.
Omdat hij zichzelff kan zijn.
Al zijn lust.
Heel zijn stijve lul.
Daar hou ik van.
@On Yer Bike, dank voor je woorden.
Ik ben werkelijk mijn best aan het doen.
Voor het verhaal dat ik te vertellen heb.
In woorden.
En in beelden.
Dat wekt nogal eens de irritatie van zij die er eigenlijk geen fluit om geeft.
Maar zo werkt het voor mij niet.
Als ik het doe,
Dan doe ik het met al mijn aandacht.
Al mijn liefde.
Zo goed als ik kan.
Wat fijn dat jij het ziet.
Steeds de obsessie seks;
steeds de verdeling.
Er ging iets mis met de verbinding.
En een dubbele reactie van mij.
Excuses On Yer Bike.
Je reactie is erbij ingeschoten.
Ik weet niet hoe, mijn antwoord uit mijn hart.
Die had ik gelukkig opgeslagen.
Dat blijft.
@Joost X, wat jij obsessie noemt, is voor mij,
mijn dagelijks leven.
Ga je frustraties maar ergens anders botvieren.
Dag.
Dag,
bot vieren
is treffend hier
@Joostx, boner?
Zijn speelgoed
Zijn eigen spel
beeldend!
@Doorzetter, dank, dat vond ik ook de mooiste regels. 🙂
@Jezz…22:30
Omtrent mogelijke misverstanden hoeft
men zich niet te "verexcuseren" aangezien ik
geenszins de bedoeling had je te beledigen
en waardoor en waarom ik "excuses" zou moeten maken.
Ik heb je immer hoog geschat;
zonder m’n eigen waarde te verliezen
want anders zou die hoogschatting zijn
zonder waarde….
Hé… Jezzie…;
ik communiceer meestal,
net als jij, down basic en zonder de toeters en de bellen…
Kom mij nu maar vertellen van jouw verhaal
en of dat mijne erbij klopt of niet.
Zoniet?
Geen probleem.
Het ga je goed zonder mij.
Want het allerlaatste wat ik zou willen is
de onafhankelijke mens voor te schrijven
wat ik zou willen.
Bij andere mannen heb ik het geinformeerd.
Ik heb ze gevraagd of ze vrouwen manipuleren.
Men ontkent.
Kijk,jouw spel klopt niet.
Het is onjuist.
De ander is onmachtig.
Du moment dat ik meespeelde en iets terug riep
vanuit mijn diepste gevoel,schrok jij je het apenzuur.
O,wat schrok je van zoveel vrijmoedigheid.
Ik weet dat nog exact te benoemen.
@Fleur
Tegen wie heb je het Fleur? Ik sta weliswaar boven je opmerking..
laat in het midden letterlijk of figuurlijk… maar je roept maar wat…
Had je eerder een meningsverschil met Jezz?
Zeg dat er dan even bij.
Zou me ook nog aangesproken kunnen voelen door je non-descripte aanval.
Nietwaar?
@Jongens, geen ruzie in mijn tent.
En excuses maken hoeft ook niet.
Ik kom straks even kijken met al mijn aandacht.
En al je woorden beantwoorden.
Ik heb het even druk.
Ik vind ‘m mooi, het beeld met zijn concentratie – en zijn verdwenen speelgoed…
@Jan, heb je nog iets te vertellen over mijn bijdrage?
Ik zou het fijn vinden als jij een beetje meer on topic blijft.
Ik kom straks even bij jou kijken.
Geen bouwwerk zonder Jan Bouma uiteraard.
Ik blijf er dus bij, net als jij.
@Fleur, heb je het Youtube filmpje gezien, dat ik hierboven aan Henk gaf?
Poppenspeler en poppen zijn vrij.
Zolang de poppenspeler zich bij zijn eigen speelgoed houdt.
Dan zullen de poppen vrij dansen.
@Ramirezi, dank, ik ontdekte Eric Fischl gisteren.
Wat een prachtbeelden heeft hij gemaakt.
Er komt nog meer.
@Jezz..12:46
Ik reageerde hierop:
== Jezzebel 11-08-2009 22:30
@Jan Bouma, als je werkelijk een vent bent.
Dan kom je je excuses op mijn eigen blog maken.
Ik blijf niet babbelen. ==
Daarop reageerde ik !!!! Zie reactie: 10:53
En over je poppenspeler zonder zijn speeltje is dat mooi weergegeven.
Kijk!
Laat ik dit er nog over zeggen. Ik was blij er vanaf te zijn om nog meer dan
48 verhalen te vertellen en te vertolken met die schilderijen. Dat neemt niet
weg dat ik bewondering heb voor die mensen die eindeloos, en haast elke dag,
zich gedwongen voelen om verhalen te schrijven in beelden.
Het is waar.
Ik ben ook geen kunstenaar.
Maar slechts iemand die zijn 48 verhalen vertellen moest.
Terwijl er duizenden zijn. Maar genoeg = genoeg… zo dacht ik.
Hopelijk heb ik je nu dan wel on topic geantwoord?
@Jan, wellicht, maar dan toch maar nauwelijks.
Ik vind het prima Jan,
als jij denkt het verhaal te kunnen vertellen in 48 plaatjes,
dan moet je vooral niet meer gaan scheppen.
Wie weet wat daar van komt.
En oi va voi, je zult echt kunstenaar zijn! 🙂
@Jezz… 13:25
Nee. dat denk ik niet, Jezz.
Maar:
Naast het gebouw Mithras, de wereldtuin, de schilderijen schreef ik ter afsluiting nog een boek en concludeerde; genoeg is genoeg.
Vanaf het midden der jaren ’70 vdve investeerde ik meer dan 30 jaren van mijn leven.
Genoeg is genoeg… en dat dacht Van Gogh ook toen hij zich overhoop schoot.
(Niet dat ik dat van plan ben. Zo’n simpele overwinning gun ik mijn tegenstanders niet!)
Want ik ga eerst de strijd weer aan met de criminelen.
Er komen daarom nog meer schilderijen die dat verklaren.
En aan het eind van dat verhaal zul je hopelijk met mij constateren:
Genoeg = genoeg!
@Jan, met alle respect,
maar je wilt je eigen schilderijen
toch nog niet met Van Gogh vergelijken?
Daar moet je echt nog een beetje meer voor oefenen hoor.
Nee! Natuurlijk niet. Die schilderijen vergelijken zich met niets met welk
werk dan ook van een andere schilder dan de overeenkomst dat er verf
op doeken gesmeerd zit!!
Ik trachtte je heel wat anders duidelijk te maken over het idee:
"Genoeg = Genoeg!"
Dus…: geen enkele vergelijking met van Gogh is aan de orde dan het moment
waarop hij ook dacht: genoeg = genoeg.
Dat blijft overigens een arbitraire afweging. Dat weet ik!
En over de oefening… Hahaha… ik heb zelfspot! Ik ben ouder dan Van Gogh! :))
(dus meer uithoudingsvermogen… totdat ik de criminelen zal hebben vernietigd
ga ik door… totdat ik er bij neer zal vallen; weet je… Maar ik hoef niet meer te "creëren"
dan nog slechts die strijd aan te gaan).
@ Jezzebel
applaus, grandioos en nog een terugvinding ook
met zo’n in zichzelf verdiepte regisseur is God weer een stukje abstracter
dan we denken en hoeft hij helemaal niet meer te spelen voor onze buurtwachter
wat kan het snel gaan in een goddelijke loopbaan…
trouwens, wie vertelt die man dat hij nu wel mag gaan?
straks zal hij zich nog aan zijn derde stiefbeen vergrijpen
als wij niets meer van zijn klokkenspel begrijpen
en Gods hand grijpen zoals de orthodox hem voor ons ziet als spook.
Zou het kunnen dat dankzij jouw theatrale blogverslaving steeds meer goede schrijvers vertrekken en slechts "geile bertjes" overblijven?
Hoeveel schuift het?
@Jan, even luid en duidelijk.
Beheers je een beetje met je genoeg = genoeg.
Laat het dan ook genoeg zijn!
@Marius, mooi zijn de orthodoxen Joden, die zo kunnen opgaan in de letter van de wet.
Die zich met huid en haar overgeven aan het universum en elkaar overeind helpen.
@Laila, ik weet niet wat kan zijn.
Daar ben ik naar aan het kijken.
Hoe het óók kan zijn.
Nou dan toch maar. En verdomd, zie ik waar ik bang voor was in een flits hieronder. Niet gekeken, maar dit is natuurlijk een prachtig beeld.Ik ga niet alle reacties lezen over de diepere betekenis, al is je stukje duidelijk genoeg eigenlijk. Dat soort mannen bestaan, en dat soort vrouwen dat daar genoeg van heeft.
@René, veel dank voor je doorzettingsvermogen.
Nog een klein verzoekje.
Volg alsjeblieft ook de youtube link.
Daar zie je de poppen die vrij zijn. (hij of zij, maakt mij allemaal niet uit)
Orthodox Joodse mannen, die samen dansen en elkaar overeind helpen, bijvoorbeeld.
@ Jezzebel: Ik wil niet ruzie maken in jou tent, dus mocht je vinden dat onderstaande opmerking niet kan, dan gerust verwijderen, al besef ik terdege dat je daar mijn toestemming niet voor nodig hebt. Ik wil graag reageren op de opmerking van Laila 15.26
== Zou het kunnen dat dankzij jouw theatrale blogverslaving steeds meer goede schrijvers vertrekken en slechts "geile bertjes" overblijven?
Hoeveel schuift het? ==
Misschien voel ik me op mijn (laat ik het in deze tenen noemen) getrapt, door de opmerking ‘geile bertjes’, maar dat is nog wel het minst beperkte van de opmerking. Het feit dat er blijkbaar velen kijken en sommigen reageren al dan niet uit geiligheid is niet in mindere reden dan op grond van literaire aspiraties of op grond van welke reden dan ook.
Als ik voor mezelf spreek dan vind ik sommige blogs interessant, andere maken me nieuwsgierig, weer andere vind ik minder of ik vind niets (of ik wil er niets over zeggen) Dat is mijn keuze, ook de keuze wat ik vermeld of niet, of de blogster dit niet leuk vind of niet, of ze me nu vind ‘babbelen’ of niet, of ze vind dat ik directer moet zijn of niet. De keuze van de blogster is om te maken wat ze wil en voor mij als medeblogster is het de keus om te reageren zoals ik wil)
Dat is ook aan jou die keus. Je maakt Jezzebel wel heel belangrijk door ‘echte’ schrijvers te laten vertrekken door de theatrale blogverslaving. Welk ego hebben de echte schrijvers dan, is het dorpsplein niet groot genoeg om naar je eigen kraam te gaan en je eigen smaak te proberen?
Zoals jij meent bloggers te moeten afficheren met ‘geile bertjes’, kan ik ook zonder al te diep in de psychologische handboeken te neuzen, jou opmerking in een kwaad daglicht stellen en het woord jaloezie en neo-conservatisme zijn daarbij nog wel een van de minste kwalificaties.
Laila, gezien de kwaliteit die je bloggen ook hebben, heb je dit toch niet nodig?
@ Jezzebel: Ik wil niet ruzie maken in jou tent, dus mocht je vinden dat onderstaande opmerking niet kan, dan gerust verwijderen, al besef ik terdege dat je daar mijn toestemming niet voor nodig hebt. Ik wil graag reageren op de opmerking van Laila 15.26
== Zou het kunnen dat dankzij jouw theatrale blogverslaving steeds meer goede schrijvers vertrekken en slechts "geile bertjes" overblijven?
Hoeveel schuift het? ==
Misschien voel ik me op mijn (laat ik het in deze tenen noemen) getrapt, door de opmerking ‘geile bertjes’, maar dat is nog wel het minst beperkte van de opmerking. Het feit dat er blijkbaar velen kijken en sommigen reageren al dan niet uit geiligheid is niet in mindere reden dan op grond van literaire aspiraties of op grond van welke reden dan ook.
Als ik voor mezelf spreek dan vind ik sommige blogs interessant, andere maken me nieuwsgierig, weer andere vind ik minder of ik vind niets (of ik wil er niets over zeggen) Dat is mijn keuze, ook de keuze wat ik vermeld of niet, of de blogster dit nu leuk vind of niet, of ze me nu vind ‘babbelen’ of niet, of ze vind dat ik directer moet zijn of niet. De keuze van de blogster is om te maken wat ze wil en voor mij als medeblogger is het de keus om te reageren zoals ik wil)
Dat is ook aan jou die keus. Je maakt Jezzebel wel heel belangrijk door ‘echte’ schrijvers te laten vertrekken door de theatrale blogverslaving. Welk ego hebben de echte schrijvers dan, is het dorpsplein niet groot genoeg om naar je eigen kraam te gaan en je eigen smaak te proberen?
Zoals jij meent bloggers te moeten afficheren met ‘geile bertjes’, kan ik ook zonder al te diep in de psychologische handboeken te neuzen, jou opmerking in een kwaad daglicht stellen en de woorden jaloezie en neo-conservatisme zijn daarbij nog wel een van de minste kwalificaties.
Laila, gezien de kwaliteit die je blogs ook hebben, heb je dit toch niet nodig?
Sorry, voor de dubbeling, die door traagheid van iets tussen mijn computer en dit blog, is ingetreden. De eerste keer mag sowieso weg.
Goh, heb je mijn reactie weggehaald? Of is hij er niet op gekomen?
Ik schreef: zouden die orthodoxe joodse poppen ook zo leuk met palestijnse poppen kunnen dansen als ze net weer een leuk stukje poppenland ingepikt hebben?
Of zoiets.
@Jezz…
Wat vind je hiervan? http://www.youtube.com/watch?v=R9JHlmkhgVA
Smakeloos? Over de schreef?
(e.e.a. n.a.v. jouw filmpje)
@Jan, ja smakeloos, jammer dat je het niet hoger kon tillen.
@René, waarom van iets moois iets lelijks maken?
Ik hoop dat op een dag de Palestijnen vrij kunnen dansen.
Daar doe ik mijn best voor René, je hebt het meer dan eens gezien.
Ik heb geen reactie weggehaald, ik denk dat er server problemen waren.
Zie dubbele stuk van Sprakeloos.
@Sprakeloos, ik kom zo terug, ik wil even de tijd nemen voor je woorden en er met aandacht naar kijken.
And the dogs will eat Jezzebel…
@Sprakeloos, veel dank voor je woorden.
De woorden van Laila zijn zeer kwetsend.
En doen mij ook pijn, in de realiteit.
Net als Jan Bouma die heel ver over de schreef gaat.
Dat maakt me verdrietig.
Wat jammer, dat we niet kiezen voor een ‘hogere schoonheid’.
Verder tillen, zoals ik het zo vaak probeer uit te leggen.
Sprakie, ik doe mijn best,
meer kan ik niet doen.
Bij mij is iedereen welkom.
En alle woorden van waarde.
Ik laat ze daarom staan.
Soms gaat het per ongeluk mis.
Dat kan, dat geeft niet.
Dat ziet men dan vanzelf.
.
@sprakeloos.
Ik probeer te anticiperen op het nieuwe schrijfseizoen en mijn plek daar.
Als deze theatrale, af en toe perverse onzin steeds naar voren geschoven wordt ( door de VK zelf?), wat voor Die Wende niet zo was, dan kan ik mijn keuze maken.
Zo gauw ik weer aan het werk ga wil ik eens informeren bij mijn collega’s van de School voor de Journalistiek .Is dit de richting die we opgaan?
Overigens staat geile bertjes tussen aanhalingstekens.
Zo zo,de meesteres met haar grote schreeuwbek heeft zich nu vermomd als Renee Louwman,dat past wel bij haar,die naam.
Ze bemoeit zich werkelijk met alles en nog wat.
Is zij de baas op het VKblog?
Het is maar een vraagje,hoor.
Jezz: je hebt gelijk, in zekere zin. Maar het zit me toch altijd hoog als ik, al is het in persiflagevorm, met de joodse orthodoxie in aanraking kom. Kennelijk is dat een open wond. Het zit erg dichtbij kennelijk, maar je begrijpt hoe dat komt.
@Laila, ik vind het wel kwalijk dat jij in je ‘orientatie’
het heel gewoon vindt om mij en ‘de ander’, diep te kwetsen.
@Fleur, je vergist je, ik ken René, in het echt.
Ook hij een echt mens van vlees en bloed.
@René, ik begrijp niet hoe het komt.
Misschien kun je het me uitleggen.
Het zijn overigens niet de orthodoxen Joden die het de Palestijnen onmogelijk maken.
Dat is de Israëlische regering,
waar een ‘echte’ orthodoxe Jood niet eens deel van wil uitmaken.
Ze spreken ook veelal niet eens Hebreeuws, maar Jiddisch.
Conclusie: het is zo gemakkelijk om te oordelen.
Maar soms wel belangrijk om er beter naar te kijken.
Zo dat je een oordeel kunt vormen dat gebalanceerd is en ergens op slaat.
En je een ander geen pijn of verdriet doet.
Nog even en dan kan de computer uit.
Bij veel ranzige tv-programma’s vraag ik me af of de actors niet tegen zichzelf beschermd moeten worden.Het gaat dan om journalistieke ethiek.
Hetzelfde denk ik af en toe bij jou , maar ook bij sommige anderen.
Een interessante vraag voor mijn collega´s van de Hoogeschool ook.
Laat het me maar weten Laila,
Als je erachter bent of ik wel of niet tegen mezelf beschermd moet worden.
Misschien ben jij het wel, die ze dan opsluiten,
of afsluiten, of insluiten, of de mondsnoeren.
You never know, who will ever tell.
En wie wil er nou dansen voor een God die denkt dat hij zo almachtig is, dat hij moet ingrijpen.
Dat weet je allemaal toch Laila?
Het staat zo dommig, al die holle woorden.
Hij is Lauw,man zo lauw!
Jaja ik vergis me zo vaak.
Tuurlijk moppie tuurlijk.
Pompom wie is dom
keer je om
Hij is Lauw,man zo lauw!
Jaja ik vergis me zo vaak.
Tuurlijk moppie tuurlijk.
Pompom wie is dom
keer je om
@Fleur, ja I know.
De enige die natuurlijk echt dom is, dat ben ik.
Daarom hou ik zo van jou 🙂
Jezz…18:08
Ik stelde je een testvraag.
En jij reageert:
==Net als Jan Bouma die heel ver over de schreef gaat.
Dat maakt me verdrietig.==
Laat ik je dit zeggen. De wereld bestaat uit plussen en minnen, lelijkheid en schoonheid. Het ene bestaat trouwens niet zonder het andere. Evenmin goed en kwaad te onderscheiden zijn zonder de tegenstelling.
Herinner je dit als ik je laat zien de schilderijen.
1. The search of the empty lawbook
2. ‘Pauze’…… en vooral dit laatste schilderij zal je nooit meer vergeten maar wellicht
wat meer inzicht geven in die vraag die je me stelde naar "Het Grote Plan" en mijn antwoord daarop.
Tot nog toe was wat wat Spielerei… Het teveel zal wel teveel blijven maar men doet een poging.
Die schilderijen zullen je ook antwoord geven op de andere vragen die jezelf stellen kunt.
Ja jezelf stellen moet. Tot zo ver miste ik die… Groet! Tot later… JB
@Jan Bouma, even kort en krachtig.
Je tekst heb ik niet helemaal gelezen.
Voetjes op de grond.
Er zijn mensen die mij lezen.
Die een verschrikkelijk trauma hebben overgehouden.
Aan alles wat werkelijk het beestachtige gezicht van de mens was.
De holocaust.
Je zou me dus een plezier doen.
Een mitswa, noemen we dat in het Hebreeuws,
als je wat zorgvuldiger bent in je beeldkeuze.
Dat geldt uiteraard allemaal ook voor mezelf.
Mijn werk.
En dat van jou.
Je schilderijen bijvoorbeeld.
Of je woorden.
Of je spelletjes.
En zo, en zo, en zo.
In het begin was er
nog sprake van kijken
naar het beeld dat weer
raak geschoten was, toch!?
alleen afwezigheid van de pop
deed onze stemmen door elkaar waaien
visuele communicatie consumeert men in stilte
en onderschrijft men in het gastenboek
mijn God, waar is het fatsoen gebleven
om een tekst gewoon te lezen
zoals het er staat
en echt niet ver over welke vervloekte streep dan ook heen gaat
waarom staat Killand steeds met zijn zwaard klaar
waar slechts een pen gedoopt in liefde voor schoonheid
en oog voor de ander die dat ook zo graag omarmt
je even meesleept in haar beleving van de werkelijkheid?
de tumor die de man probeert tot leven te wekken
was de humor die jullie in jezelf maar niet willen ontdekken.
@ laila: Je opmerkingen hebben me gestimuleerd tot een blog (in mijn hoofd nog weliswaar) daarvoor dank. Of ik hetzelfde antwoord zal vinden als de school voor de Journalistiek, ik durf het niet te zeggen. Maar mijn antwoord komt morgen of vrijdag. Misschien dat de computer uit kan. Met permissie zal ik als bron voor mijn gedachtengoed wel je uitspraken aanhalen.
Sorry Jezzebel.
@Marius, prachtig mooie man.
Ik weet het.
Diep in mij.
Giechelt een klein meisje.
Verlegen.
Een beetje bang.
@Sprakeloos, niets sorry Jezzebel.
Ik ben heel erg blij met je woorden.
Wat fijn, dat jij een manier vond.
Om alles,
Hoger te tillen.
Ik kijk uit naar je blog.
Prima sprakeloos. Ik denk er nog steeds over. Ik ben benieuwd naar je blog .
@fleur
"Bij andere mannen heb ik het geinformeerd.
Ik heb ze gevraagd of ze vrouwen manipuleren.
Men ontkent."
Ik ontken niets
@jezz
emoties hebben theater nodig. als het maar mooi theater is. en dat is het.
@jp, dank voor je woorden. 🙂
gelezen jezz, ‘ontsnapt’ of de dans ontsprongen…is wat het eerste bij me opkwam
@Gala, ja, zo is het misschien wel,
en toen vond ik er ook nog deze prachtige link bij.
Zoals orthodoxe Joden het je laten zien.
Als je samen danst, als het vrij is.
En elkaar overeind helpt als je valt.
jezz, zag het filmpje vanmorgen vroeg al…moest ook ontzettend lachen om het verbaasde gezicht van de rabbi…. toen hij verleid werd om mee te dansen
@Gala, wat fijn dat je er met aandacht naar gekeken hebt.
Ik kwam de link per ongeluk tegen op youtube,
toen Henk begon over een dans,
toen dacht ik, ah weet je wat ik maak er een jodendans van.
Toen ben ik gaan zoeken.
Het blijkt een hele serie te zijn,
Populair in Frankrijk.
Degene die Rabbi Jacov,
zo glunderend en ondeugend roept,
dat is zijn vrouw. 🙂
Fijn dat ik je aan het lachen kon maken.
Ik ben zo blij dat je weer terug bent,
dan weet je het wel 🙂