Ik was heel wat van plan vandaag.
Er liggen drie sollicitaties.
Drie brieven van mijn hart.
Ik krijg het niet voor elkaar.
Wel heb ik de was laten draaien.
Mijn matras omgedraaid.
En gerepareerd.
Ik denk door de verhuizers vesjteerd.
Er zat een scheur in.
Straks heb ik schone lakens.
Nieuw wasmiddel.
Nieuw geurtje.
Ik keek naar Martin Simek en Aad Peters.
Simek voor de verandering.
En de poppenspeler.
Ik heb erg moeten huilen.
Hij heeft het over het verhaal in Iran.
En ik zie de beelden van Jeruzalem.
De Klaagmuur.
Ik weet dat hij het ook gezien heeft.
Hij ziet anders.
Als ik ooit op bezoek mag komen bij Aad Peters.
Dan zou ik hem vragen.
Mag ik dat kleine meisje in mezelf meenemen?
Jezzebel,
Tussen water en water
Foto’s: Anne Frank, portretten opgroeien
De reeks van portretten… geniaal, nooit zo gezien.
Zo simpel, en iedereen kent haar, maar zo is het weer anders en erg aangrijpend.
mooi
@Maria, dank voor je woorden, fijn dat je het zegt.
Het is een hachelijke onderneming om een portret van Anne Frank te kiezen, zo vaak gebruikt.
Maar ik kan niet zonder haar, ik heb haar nodig om mijn eigen verhaal te vertellen.
@René, dank. 🙂
altijd ontroeren de foto’s van Anne Frank me en nu jij ook, met jouw verhaal (en nooit vragen of je het kleine meisje mee mag nemen, altijd doen)
@Gala, heb je de link gevolgd?
Het is een belangrijke laag voor me in ‘het’ verhaal.
gaan die brieven nog de deur uit?
die fotootjes van Anne kende ik niet!
@Zoë, ik weet niet wat dat is met jou.
Ik moet altijd zo lachen.
Komt goed, morgen schrijf ik ze en gaan ze de deur uit.
We blijven niet dweilen met de kraan open. 🙂
ik weet soms niet hoe ik bij je moet reageren dus doe ik maar praktisch enzo.:)
@Zoë, ik ben er blij mee hoor. 🙂
jezz, ik heb gekeken, ongeveer een kwartier maar begon me vreselijk te ergeren aan Simek omdat hij Peters steeds onderbrak terwijl ik iedere keer op het puntje van mijn stoel zat om te horen wat hij te vertellen had. Wat hij zegt over dat de ziel van kinderen altijd een soort bescherming hebben, geloof ik wel…maar voor mij komt dat niet door een God maar gewoon door hun onschuld…zij hebben geen schuld aan wat hen overkomt…zoiets
@gala, echt dank voor je tijd.
Het is heel mooi dit interview.
Heel spannend.
Het gaat over vertrouwen.
Allebei zetten ze elkaar op het verkeerde been.
Maar helemaal aan het eind, geven ze zich over.
Martin aan Aad.
Aad aan Martin.
Als je tijd en rust heb, dan zou ik je willen vragen, probeer het nog een keer.
Het is werkelijk de moeite waard.
Ik zeg het niet zomaar.
Beide mannen verdienen dat dit gezien wordt.
Door vrouwen, zoals jij en ik.
Misschien kunnen we het verder tillen.
beloofd… in het weekend
slaap lekker voor straks!
Heb je de collage van de portretten zelf gemaakt?????
zo ja, dan ben ik volkomen overtuigd dat je een grote kunstenares bent.
Dit is zeer bijzonder in zijn eenvoud.
Ikzlef ben helemaal van de collage trouwens en heb me vaak "moeder collage"genoemd.
@Gala, echt veel dank.
Laat je het me weten?
Ook voor jou slaap lekker.
Lekker, dit was een blog voor vriendinnen en één mooie vriend. 🙂
@Maria, jammer genoeg niet zelfgemaakt.
Maar mijn oog viel er op.
Toen ik zocht naar de heldinnen in mijn leven.
En geïrriteerd raakte door alle cliché’s.
Misschien telt dat ook.
Ik heb geprobeerd het verder te tillen.
Voor alles wat het waard is.
🙂
Ik vind Simek zo een speciaal persoon.
Hij is zo onbevangen, openhartig en indringend erg emotioneel gedreven klein beetje te dwingend soms.
Wat een lelijk licht zeg in dat programma die ouderwetse blauwe lampen zo 80-ies en nep stemming makend.
Dat kruis is werkelijk prachtig !
waarom is een van jouw sleutelwoorden "presentje" ?
@Richard, ja Simek zoekt.
Dat licht stoorde mij eerst ook.
Maar ik denk dat het met opzet gedaan is.
Zoals hij meer van die dingen met opzet doet.
Die schoenen op de projectietafel stoorden ook.
Het is een truucje.
Maar op het laatst gaven beide mannen zich bloot.
Het was een cadeautje, dit programma, ik begreep iets meer van mezelf.
Present is uiteraard ook ‘aanwezig’.
Simek heb ik een keer ontmoet. Geen geld en een kamer, een kelder… samen gezopen.
Zo heeft hij altijd DÉ tennisbal in zijn broek.
Jezzebel iets meer begrijpen zegt niets over je zelf..,… het licht gaat uit… .
Reactie is geredigeerd
@R.Llull, voor mij niet.
Maar dat zeg ik zelf.
Ineens, ineens, op basis van je reactie aan Gala, moest ik denken aan 2 muzikanten. Ik weet zo niet meer wie. Een Palestijns trompettist en Israëlisch saxofonist.
En eerst complimenten voor de foto’s. Portretten van jezelf? Ik moest gelijk aan Anne Frank denken. Zou zij er iets mee van doen hebben, met die foto’s?
Goed. Muziek. Die 2 gingen een tijd geleden een Miles Davis dialoog aan. En echt, dat was gi-gan-tisch. We waren uitgenodigd in een kroeg, ‘s avonds laat, de ‘afsluiter’. En hebben ‘s nachts om 4 uur een uur lang achter gesloten deuren zitten luisteren naar 2 ‘kiftende’ muzikanten. Zó meeslepend, zó mooi!!
EN spamgetal 0, da’s dan ook weer mooi meegenomen..
ps. Zou jij Israël niet kunnen interesseren in Politiek België? Dan doe ik dat met België. Om hen de problematiek aldaar aan te kaarten als zijnde evenwaardig, evenredig. Hier gaat het ook helemaal fout tussen Walen en Vlamen. Gelukkig hakken ze elkaar de schedel nog niet in. Ik regel ons wel een slaapplaats om overleg te plegen, op de provinciale ambassade in Gent, ofzo…
Reactie is geredigeerd
Heb de film over ANNE van de week een tijdlang bekeken.
Heel toevallig ook een nieuwe geur aangekocht!
Want mijn heerlijke VERSACE WOMAN was besmet door de twee motten in een ouwe zak!
Wil je mijn ingepakte exemplaar hebben?
Je kan het beter niet op je gleuf doen dat zijn slijmvliezen en dat kan irritaties veroorzaken,joh..en jouw doos geurt toch V U R R U K U L U K K U ?????
Reactie is geredigeerd
Ben het met Gala eens.
En met Jezz om 6.41 over die schoenen,
ook ik begreep dat in eerste instantie niet.
Ik zie in,dat jij over de geur
van jouw wasmiddel spreekt
en ik over die van een parfum.
In die film deze week,de Britse versie,kwam Otto op voor zijn jongste dochter,omdat hij inzag wie zij in wezen was.
Anne was een lastig`recalcitrant meisje,terwijl Margot de aangepaste leek.
Die tandarts die zo dominant was,maar toch ontdooide door de recht voor z`n raap eerlijkheid van Anne.
Ook hij was schrijver.
Mooi neergezet was het dociele gedrag van de moeder van Anne,een in die tijd gebruikelijke rol van aanpassing en het vermijden van conflicten.
Tevens noodzakelijk op zo`n kleine ruimte.
Neuken doe je enkel met liefde,hoe zou je het moeten doen dan zonder?
Of zoals zij heute schreef,de kinderen zijn volwassen en redden zichzelf.
Hun leeftijd? 2 en 4 jaar…
Reactie is geredigeerd
Toch vind ik helaas allerminst dat Aad zich bloot gaf…zou Peters door jou heen kunnen prikken?
Kwaad was hij.
Ontzettend kwaad.
Tomeloos ontzettend kwaad.
Omdat zij het niet gezien had.
Zij met haar gekroonde Kopffff!
Dus kon dat niet wat Aarsman schreef!!!
Neen,niet de side board was van importantie.
De candles.Die waren hoogstbelangrijk!
Begrijp dat dan toch~!
JA!?!
Reactie is geredigeerd
Jezzebel,
ik werd nu pas attent gemaakt op een reactie van jou in jouw blog,
speciaal je reactie op 06-05-22:51, en de beelden van Jeruzalem en de klaagmuur tegen het licht van Iran. Het programma over Iran en Israel waarin ik een ‘Joodse’ pop a la Ester onuitgenodigd naar Iran laat gaan is in een afwerkende fase.
Begrijp ik dat als ik jou uit zou nodigen, ik niet zeker weet of jij komt? Of komen jij en dat kleine meisje samen dan? Overigens ben ik het met Gala eens dat je nooit moet vragen of je het kleine meisje mee mag nemen!
Goed, een vriendelijke groet
Aad Peters
Aad, je raakt me met je woorden en je beelden.
Wat fijn dat jij die van mij gezien hebt.
Ik zou jouw werk over Iran en Israël heel erg graag willen zien.
En als je me uit zou nodigen dan gaat dat kleine meisje natuurlijk mee.
Ik weet niet zeker of ze eruit zal komen.
Maar ik zal er zijn.
Misschien moet je ‘nooit vragen’…
Dat weet ik niet.
Maar aan een man zoals jij,
zou ik dat wel doen.
Omdat ik begrijp dat je sommige mensen
niet zonder een klein kind om je heen kunt hebben.
Dat gevoel ken ik van mezelf.
Veel dank voor wat je me hier geeft.