Ik heb vandaag de Happinez aan flarden gesneden. Wat een fuckblad is dat. Rot op met je maniertjes en je toestanden! Ik word gek van al die mensen die ‘het geheim’ hebben ontdekt en wel even helpen bij het vinden van dat van jou.
De plaatjes zijn prachtig trouwens, gemaakt om te verleiden, daar heb ik heel precies het mes in gezet, met krachtige vingers, niets onbehouwen, ik ga maar eens een kunstwerk bouwen.
Volkomen in apathie gevangen, ik merk dat ik de boel aan het saboteren ben, of laten klappen, of weet ik veel wat, ja, ik weet dat ik er geen zin in heb. Mijn vader had ook nog een idee. Bij DAG zochten ze veelbelovende jonge talenten, hemelbestormers met een jaartje ervaring, voor de commerciële afdeling of zo, weet ik veel. Ik ben 42 jaar, pap, ik schrijf, meestal voor de kat zijn viool, niet bepaald een jonge hoogvlieger.
We krijgen er bijna bonje over, want hij doet zijn best en ik vind het allemaal niets.
Ik ben niet vooruit te branden. Niets komt uit mijn handen, geen tekst, geen kunst, geen daadkracht en geen geste. Dat is niet helemaal waar. Ik ben vandaag op pad geweest om een Sinterklaascadeautje voor mijn vader te kopen. Ik heb gevonden wat hij, hoop ik, nog niet heeft. Ik heb er mijn best voor gedaan.
Volgende week gaan we dat kinderfeest vieren, zonder de kleinkinderen, zonder mijn broer en zonder mijn zus, alsof ik enig kind ben.
En hoe moet het nu verder. Wat wil ik, waar ben ik op uit.
Waar is mijn fucking thuis.
Man oh man, ik wou dat ik eindelijk eens landde.
Rotop met je Happinez!
Thuis,
Jezzebel
Own art 🙂
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik moet er wel om lachen, sorry. Dat zoetgevooisde spirituele, waar ik van weet dat het je irriteert, juist dàt ga je lezen. Dat kan ook niet goed gaan.:-)
Jazzy,
Grappig; ik moet om je lachen.
Ik heb net Happinezz gekocht. Een heerlijk blad met een interview met Tolle.
Het thema is Ontvangen.
Kun jij ontvangen?:-)
En mocht je van pappie het schoentje ook zetten:-))
@K, ik ben nog niet jarig hoor, officieel ben ik nog steeds 41, maar ik weet dat mijn eigen vader het me graag voor de voeten werpt, mijn leeftijd, dus die heb ik zelf maar vast aangepast. Nog 19 dagen, dan is het waar. 🙂
Jezz,
you could not say or do this any better
Hoe mooi het blad ook,
wat jij nu doet had ik al na het bekijken van
5 nummers ofzo, zaag het bij iemand die het kado "kreeg" De eerste keer werd ik er een beetje misselijk van. later boos,
Het is zo feek beetje dit beetje dat
het is commercieel uitmelkerij
en de rijke vrouw, die ‘eventjes’thuis zit
om haar kroost op te voeden, huis reddacorate
( hoe schrijf je dat) en ja ook wat minder materieel gaat worden en
helemaal gelukkig wordt van de happinezz
de manier waarop het geschreven wordt zegt het eigenlijk al
Goed lullig dat jij je nu zo voelt,
maar stdium weer ruwe diamant,
keihard,
slijpen leven
en ja boos is kracht
dus die juweel komt weer boven
en denk aan zoete wraak
jij kan het toch veel beter
etc gegroet Fran
die bruid aan de zijkant vind ik niks
eerlijk gezegd,
wat wil je daarmee duidelijk maken?
Well Jazzy;
een boogschuttertje dus.
Er staat een uitgebreide jaarhoroscoop voor 2o08 in de nieuwe Happinezz.
Aha; veel veranderingen zie ik staan,( ren naar de winkel) maar het slot is veelbelovend:
"Je grijpt een degelijke vork en spit de aarde om in de tuin van je ziel. Opdat daar straks weer duizenden bloemen kunnen bloeien."
Als dat geen goed nieuws is:-)
Reactie is geredigeerd
Ik heb daar een hekel; dat pushen van: schiet op, je bent al zo-en-zo oud. Mijn man doet dat ook bij onze oudste zoon. Vandaag is hij 25 geworden en volgens zijn vader zou hij dus al minstens een vaste baan moeten hebben en/of een eigen woonplek.
Terwijl onze zoon helemaal niet houdt van vaste betrekkingen. Ik vind dat ie recht daarop heeft zelf zijn levensdoel te kiezen, zelfs als het totaal zou mislukken. Het zoeken is in deze vast waardevoller als het bereiken.
@Laila, ja lach er maar om, ik ben razend!
Rot toch op met iedereen die het beter weet.
Ja hoor ik kan ontvangen, volgende week zal ik ontvangen, als we thuis cadeautjes met elkaar uitwisselen, als we lachen en huilen, alles dat is, niet is, en misschiel wel of niet zal zijn.
Happinez is een blad om van te huilen, maar zo zijn er nog meer. Eergisteren was het Goodies waar ik misselijk van werd.
Crap! Bagger, zonde van je geld en je talenten, je instincten en je zelfbeeld, man oh man, in de ogen van de goeroes deugt er niets van je.
@Francis,
Dit was eerlijk gezegd het eerste nummer dat ik bekeek, velen hadden gezegd dat het iets voor mij zou zijn, wat een leed, mijn vrienden begrijpen me niet! 🙂
Grappig ook dat jij valt over de naakte bruid, Mary Franssen vond haar ook niet fijn. Ja, ik weet het, maar zo is hoe ik me voel, naakt, rauw, morgen zal het beter zijn, zoals Willeke belooft.
Weet ik veel.
Dank voor je reactie 🙂
@Laila, oi va voi! Zo nieuwsgierig naar mijn lot, wat een leed, nu ga ik ook dat tweede nummer kopen. Mijn God, hoeveel leed kan een mens verdragen?!!! 🙂
@K, wat lekker dat jij dat andere geluid bent. Op je 25-ste is het misschien enkel tijd om schaamteloos te doen wat je leuk vindt, opdat je je zult ontwikkelen, zodat je op je 42-ste ergens goed in bent.
Oi vee!
Niet van dat halve werk, maar ritueel slachten zo’n blad en dan verbranden in het openbaar onder het uitspreken van de meest erge vervloekingen. De heleboel opnemen en op YouTube ermee onder het mom van experimentele kunst. Dat is de manier om ontdekt te worden tegenwoordig 😉
By the way, je zit wel erg te vissen naar verjaardagskaartjes 😉
=ik schrijf, meestal voor de kat zijn viool,=
Valt wel mee toch?
Vooral je ‘echte, niet zwevende’stukjes zijn goed te verteren.
Reactie is geredigeerd
verkeerde knip en plak, deze moest naar een andere tent…
kan alleen niet deleten. sorry
Reactie is geredigeerd
He ja lekker,doe maar!!!
JAAAAAAAAAAA mee eens!!!
Ik heb `m hier ook liggen,word er beroerd van hahahaaaaaaaaa!!!
Je moet op de plek van A.J.Snijders komen !!!
Dan kan ik je elke morgen meenemen naar mijn badkamer!!!
Reactie is geredigeerd
Ritueel slachten van 100,hahahaaaaaaa en nu ga ik aan the Earl Grey!!!
En die blote bruid is beeldschoon!
Ik heb vandaag de Happinez aan flarden gesneden.
Heel goed. Dat zal ze leren… Dat is nog eens wat anders dan die zoetgevooisde klanken.
Reactie is geredigeerd
Hallo Jezzebel,
de volgende url is leuk. Bij mij klopten tot voor kort naar chronologie! exact de ontwikkelingsgetallen op het levenspad. Ontwikkelingslijn naar numerologie.
Ik zeg niet dat je er iets aan hebt maar misschien klopt het bij jou ook exact tot nu toe en dan kun je misschien zien aan welke uitdaging je nu eventueel toe bent? Misschien helpt het een handje?
http://reading.nummer28.nl/
Over de naakte bruid nog iets. Ik had het niet zo zeer over de bruid maar over het feit dat ze geen (bruids)jurk aan heeft. Ik moest echt denken aan dat liedje. Ik zei Trea Dobbs maar het waren (ook) Connie Baars of Ria Valk.
Hier heb je de hele tekst staan:
http://home.hetnet.nl/~sixties/LYRICS/1967/6707223106.html
Als je iets hebt met de 5 zul je wellicht eeuwig strijd ondervinden tussen (behoefte aan vrijheid) en (behoefte aan gebondenheid). Soms moet je zelfs ‘je twin’ vinden volgens deze leer.
Groet,
mary franssen
Reactie is geredigeerd
Mar,ff over die maffe nummerologie..
Mijn vriendin maakte een optelfout met de geb.datum van Nedloni.
Zat ik het gehele verkeerde hoofdstuk op haar toe te passen.
Het is zo`n onzin.
Pure algemeenheden!!!
Zodoende klopt er altijd wel wat!
Dag lieverd, dag schat, dat mooie vrouw! Ik drink op je veerkracht! Dat die maar weer gauw uit zijn doosje mag komen…
Een glaasje voor Jezz en eentje voor mij, het gaat heel snel zo….
Reactie is geredigeerd
kijk, hier is het lekker giechelen :))
OP de plek van A.J. Snijders? -Waar in dat blad dat hier zo lekker als ‘hap slik weg’ vulling ligt te liggen, en inderdaad de plaatjes! het zijn de plaatjes, het had net zo goed een stripboek kunnen zijn :))) -Is Jezzebel niet de meest geschikte, down to earth Suzan Smits die we eigenlijk nodig hebben?
Happinez; voor iedereen die denkt dat geluk te koop is. Vreselijk blaadje ja, om depressief van te worden.
Boogschuttertje, over 20 dagen jarig.
Oh wee, schone rots, waar ben je? Alles plat, alles nat en grijs, en tijd verstrijkt, het hart in parten overal verspreid.
41? Mens, dan heb je er misschien nog wel vijftig te gaan. Stel je voor, dat je het op je twintigste al wist, heel je leven hetzelfde doen? Brrrr. Fladder maar verder en strijk neer waar je wilt. Talent genoeg, het komt wel goed.
Snijders rechtsonder Bril in de VK!
Hoi Jezzebel
Er is veel gezever in kringen waar men te goeder of te kwader trouw probeert uit te vinden waarom wij hier zijn en wat de beste manier is om van de ellende waarin we verkeren bevrijd te worden, en er nog wat van te leren ook.
Daar kan je kwaad om worden, inderdaad. Maar dat helpt niet. Je kan ook zelf op zoek gaan.
En wie weet vind je dan méér dan een leuk Sinterklaaskadootje, voor jezelf en voor anderen.
Zoekt en gij zult vinden.
Volgens mij is het landde, met twee d’s.
groetekus
rené
@Meisje van Veen.
Astrologie is m.i. onzin ja. Maar voor de levenspadnumerologie zoals die in die computers wordt geetaleerd: daar ben ik nog niet geheel uit. Ik ‘onderzoek’ dat door steeds overeenkomsten tussen allerlei soorten mensen te toetsen aan de hand van die levensspadnummers. En dan komen er vaker frapante overeenkomsten in nummers uit.
Ik ben een kritisch analyst en ik ben de laatste die algemeenheden aanneemt, of die uberhaupt iets snel aanneemt. Dus dat is niet het geval in mijn levenspadnummers. De onwikkelingen in mijn leven liepen juist naar chronologie exact. Omdat op elk punt 9 nummers kunnen staan is dat niet ‘zo algemeen’ m.i. Wat wel kan: dat het ‘op puur toeval’ berust dat alle ontwikkeling in nummers samenvalt met de werkelijke ontwikkelingen op een tijdlijn. Naar chronologie dus.
Ik ben daar dus nog niet uit. Ik reken ook niet zelf, ik vergelijk met computers die getallen weergeven.
Maar het blijft een aardigheid. Je hebt er niet echt iets aan. Het is kijken achteraf. Maar als bij Jezzebel die ontwikkelingsnummers ook kloppen op de tijdlijn kan ze wellicht bedenken welke toren een uitdaging zou kunnen (of moeten) zijn. Ze kan het toetsen en overdenken niet meer dan dat. Dat doet men ook met die denkbeelden bij zaken in de
psychoanalyse bijvoorbeeld. Of met gebedsmeditatie of whatever. Het is niet concreet maar ‘wellicht’ wel ‘een hulpmiddel’ dus om levensvragen te stellen en op te lossen. Net als anderen mediteren met yoga of wat dan ook.
Groet,
mary franssen
IP 84.28.102.141 30-11-2007 19.38
Reactie is geredigeerd
hihi, ik zag ineens dat dit de Happinez is die ik ook ken… heb het één keer gekocht omdat ik van iemand gehoord had dat het ‘de moeite waard’ was… eigenlijk had ik vantevoren kunnen weten dat je geluk niet kunt kopen, hoogstens proberen het te vérkopen…
Ach ja, die Happinez..
Ik heb al snel de overstap gemaakt naar de Zens! Niet te koop in de winkel, wel antroposofisch en spiritueel verantwoord!
hahahaha… wat een bijdrage, heerlijk. Maar jezusallemina, stop die energie in een kunstwerk!!! En dan vooral niet spiritueel verantwoord 🙂 !!!
God, maar je doet wel aan de sint… Hm…. 🙂
En waarom ben je toch zo upset 🙂 ??? Is vast niet goed voor je credits, zo’n Happinez verminken… Misschien werkt het zelfs wel als de naalden in een voodoopop, tegen je…
Het verbaast me iedere keer nog steeds enorm, hoe sommige mensen wekelijks met 50 (!!!) euro aan tijdschriften onder hun arm de winkel uitlopen (betaald). En dat zijn dan vast niet mensen die er op de één of andere manier een baantje in/bij zoeken 🙂
groet
Reactie is geredigeerd
Mar,we praten vermoedelijk over 2 verschillende dingen.
Ik heb het over een boek en jij over pc`s.
In den beginne was ik versteld over die uitleg in dat boek aan de hand van je geboorte datum.
Ik showde mijn bevindingen aan een academicus.
Hij maakte gehakt van de teksten in dat boek.
Het was gebaseerd op beeldvorming en stigmatisering en een heleboel flauwekul.
Net als geloof.
Nu ff over geluk.
Een goede structuur/denkraam kan zorgen voor een geluksgevoel.
Enfin,dat hoef ik jou niet uit te leggen.
Geluk is gedeeltelijk maakbaar.
@alib: om te beginnen heeft ze het blad wel eerst gekocht en ten tweede snijdt ze in haar eigen vlees. Dat is niet handig, zo kort voor de winter, wanneer de beer zijn nieuwe huis inricht…
Wauw, wat een power. Fight it!
Zo! Het was vet feest, nadat ik zo chagerijnig werd, dat ik met een flinke slok mijn bed in ben gedoken.
Gelukkig, er zijn er meer.
Gaat ie:
@100, Je brengt me op een idee! http://en.wikipedia.org/wiki/Pulsa_diNura voor Happinez.
@100, Eenzaam soms, 18 december. 🙂
@ChristinA, nu nog een gek die er van houdt. 🙂
@Dolce Dunya de Leche, morgen is Hollands Diep aan de beurt. 🙂
@Lief Meisje van Veen, wat heb jij toch voor lekkers bij de thee?
@Alib, ik werd er misselijk van!
@Mary, ik ga zo even de numerologie in, even kijken, misschien word ik echt boos! 🙂
Was het niet Willeke Alberti die zong Morgen ben ik de bruid?
Ja ze is naakt, veel te naakt deze bruid, zo voel ik me werkelijk, ze verdwijnt wel weer, misschien plaats ik er over een week of zo de cover van dat fijne blad dat ik aan flarden sneed?
@Lief Meisje van Veen, ik moet om je lachen! 🙂
@Yolande, ik was zo razend dat ook het drinken razendsnel ging, lechaiem lief vriendinnetje! 🙂
@Erna, ik giechel mee, want oi va voi, anders wordt het huilen! 🙂
@Moodswinger, man wat werd ik chagerijnig van al die blije lieve mensen! 🙂
@Thera, van jouw lippen naar zijn oor. 🙂
@René, ik heb er inderdaad landde van gemaakt, maar ik zat met die verledentijd, mijn vingers wilden niet, ik ben er nog steeds niet.
Ik zoek, maar ik vind het vooralsnog voor geen meter, vaste bodem, wat een leed is dat!
@Mary, ik ga ook naar die nummers kijken, wie weet zal het een openbaring zijn? 🙂
@Maria D. oh gelukkig, het kon jou ook niet bekoren, wat een rommel vond ik het! 🙂
@Eve, vertel eens, hoe kan ik aan de Zens komen?
Ik ben nu toch bezig, dan wil ik het ook allemaal bekijken.
@Paul, energie zit in een kunstwerk, dat gaat nog wat worden, voor altijd.
Sint is compensatie van jaren niet hier zijn op speciale dagen en het verzachten van de pijn die mijn ouders hebben om kleinkinderen die ze wel hebben, maar niet mogen zien.
@Dunya, morgen, morgen ga ik geluk maken! 🙂
@Landheha, niet handig, maar man wat lucht het lekker op! 🙂
@Daan, oi vee, maar nu nog de plek waar ik wel blij van kan worden. 🙂
Geluk ligt niet in de boekjes. Ik las een prachtig voorwoord van.. wie ook weer? O, ja, van de hoofdredacteur van Esta. Een vriendin stond spontaan bij haar voor de deur. Met een bos bloemen. Toeval: zij had net een freelancer nodig, en dacht: zij kan de opdracht doen! Toen zei ze ‘wat aardig dat je bloemen voor me meebrengt!’zegt de vriendin: ‘ik las in The Secret dat hetgene wat je wilt krijgen je eerst aan een ander moet geven. En ik wil bloemen krijgen, dus geef ik ze eerst aan jou’. Die freelanceopdracht is niet doorgegaan, en die bloemen zijn retour gegaan. Toen ik dat las moest ik net zo hard lachen als toen ik jouw fuck you las. Het is allemaal zo dom. Ondertussen is het wel mooi klote dat je je plek nog niet hebt gevonden. Maar ge bent op zoek, alez!
@Daan, je maakt me heel blij, ik ga ook de Esta maar eens doorbladeren, die heb ik ook op mijn stapel liggen.
Ik heb zo’n beetje mijn tanden gezet in de complete Nederlandse glossy’s, inclusief YOUP! , man oh man, daar kun je een aardig kunstwerk van maken, art de povra, wat een rotzooi!
Fijn je reactie! 🙂
Reactie is geredigeerd
@ Dunya. Bedoel je Millman met die numerologie?
Happiness is a warm gun….
Waren dat niet de Beatles ? 🙂
Een echte Jezzebel bijdrage dit! god, wat herken ik dit. Stapels bladen heb ik hier in huis gehad, toen, met mijn schrijfcursus en in plaats van inspiratie te krijgen, werd ik er compleet door leeggezogen. Gooi weg die handel. Doe wat je in je hebt en go for it!
B L Á B L Á B L Á B L Á Á D J E S…
Vullen géén Gaatjes .. Maar U neemt toch geen Blad voor de Mond ieder zijn eigen Story…..
En dan zie je wel wat er in de Toekomst van komt
Rháppinez Hollands Glory…Dús schrijf U zélf niet zo af….Pót ver dorrie..
Wees eens Poso en niet zo tief……………
Wees eens’Lief voor U zelf’ U bent 41 en niet meer Elf….
Rhappines is all there is My Dear ain’t I Clear enough its all within you You Know Life Its rough outside and Cold , You Know Life Behold
Dus Bla Bla Bla Blader door Uw eigen Leven Genoeg stof: "U bent Nooit uitgeschreven
om een eigen Blad te maken"… Gebruik Uw Talent op een Positieve Manier Aint I Clear ??
Groet van een Lekker dier….
Joshua.. ik ga gauw doorbladeren , misschien staat geluk niet op de tocht maar op een kier..
Ain’t I clear…….. Oh U hier ………….
@Scram, http://www.youtube.com/watch?v=itfms556DgE! 🙂
@Solv, oh wat heerlijk dat jij dat ook zegt. Wist ik maar wat! Wat een leed is dat. 🙂
Yosh, je maakt me aan het lachen 🙂
No Thanx Jezz….. 🙂
Happiness is a warm gun
Happiness is a warm gun, momma
When I hold you in my arms
And I feel my finger on your trigger
I know nobody can do me no harm
@Mary, ik heb een leuke avond met die getallen van jou! 🙂
Godsamme, ik heb een paar power numbers, wat een leed!
Toen heb ik het maar uitgeprint. Naar dit soort feel good praatjes, wil ik ook morgen even kijken.
Dankjewel! 🙂
Die tekst van Gonnie vind ik prachtig! En jij zei nog van de week Daar lijk je me te intelligent voor.’
Ik ben als Gonnie, laten we het er maar eens over hebben. ‘Zeg, hoe zit het met trouwen?’
Hebben is houden (blijkt uit de cijfers.) 🙂
@Jezzebel, graag gedaan. Van die mastergetallen? Als je er wat over kwijt wil, laat het eventueel eens weten via de email.
Jij bent net te jong om die sixties muziek te kennen denk ik. Ik ben van eind 54 dus ik kreeg dat net allemaal bewust mee die prachtige muziekgeneratie. Het was puur natuur. Voor mij nostalgie bijna. Jij bent bijna net zo oud als mijn zus. Ik bedoelde dat jij te intelligent bent om je door veel mannen op sleeptouw te laten nemen voor een wip maar geen bruidsjurk: als dat je doel zou zijn.
groet, mary franssen
Een voorbeeld van mijn overgrootmoeder (oma van mijn vader):
Die had volgens die computer huwelijksgetal 22.
Zij kreeg 10 kinderen, waarvan twee tweelingen.
Zij kwam wel in WO II als 62jarige om met dat bombardement. Samen met haar jongste zoon die was geboren in september 1918 en die overleed hierdoor in 1941. Dus geboren einde WO I gestorven begin WO II die jongen (toen 23). Hij was een helft van de tweede tweeling. Dat vind ik opvallend zo iets. Wij hebben veel zielsgetallen 8 in de familie zowel rechte lijn als aangetrouwd. Toeval?
Hanah Arendt las ik vaak over. Ik had vaak gelijke gedachten (al gehad voor ik haar las dus).
Zij had hetzelfde zielsgetal en een zelfde mastergetal hetzelfde als ik.
Over huwelijksgetallen weet ik verder niets. Alleen dat mijn ex dat nummer niet had.
Mijn opa en oma hadden allebei 8 zielsgetal weer. Mmijn vader ook.
Reactie is geredigeerd
@Jez: kan weer eens een keertje niet slapen, dus kruip ik achter het scherm :-).
Ik hoop dat je woensdag een gezellige avond hebt met veel Happinez:-), anders dan in dat blijkbaar vermaledijde blad (ik ken het niet).
Ik geloof zo nu en dan wel in een wonder en ik wil ook wel eens in een sprookje geloven. Steek woensdagavond in ieder geval een eerste kaarsje op. Ik proost op vrede.
chag sameach.
Misschien heb je wat plezier met deze beelden. Een combinatie van pathos, droefheid en krachtige vrolijkheid in drie verschillende talen.
http://nl.youtube.com/watch?v=JXxpMW7y4d4
Reactie is geredigeerd
Ik had een hele lange bokkepoot bij de thee.
Nog nooit zoiets gezien..
Zo heerlijk in mijn stille castle!!!
Ja, dat boek is van Dan Millman.
eerst vond ik het natuurlijk fantastisch,dat ik iedereen als een voyeur van binnen kon beschouwen.
Maar die geleerde huisvriend las erin en kwam niet meer bij van het lachen!!!
Hij doorzag onmiddellijk de tekstuele manipulaties,die Millman hanteert.
Je kan een mens niet in een hokje stoppen.
Een mens is een complex individu.
Deze kamergeleerde vindt mijn manier van internet-beleving iets voor een wetenschappelijke onderzoek!
Good morning Liefies,
Gaat ie, let op, hier komen de getallen:
@Mary,
Ware innerlijk (ziel?):8
Optreden naar buiten: 8
Huidige zelf: 8
Mijn basis: 33
Levenspad: 1
Hartewens: 8
Huwelijksgetal: 7
Torens (knoop- en groeipunten):
– 0-30 jaar: 3
– 30-39 jaar: 3
– 39-48 jaar: 6
– 48+ jaar: 6
Uitdagingen:
– 0-35 jaar: 8
– 35-44 jaar: 5
– 44-53 jaar: 3
– 52+ jaar: 6
Uitleg van getallen:
8:
Acht symboliseert de manifestatie van kracht op materieel niveau, de eigenschappen die hier bijhoren zijn een goed vermogen tot oordelen, tact en doelgerichtheid. Een acht heeft gezag, materiële vrijheid, zelfvertrouwen, zelfbeheersing en is zeer betrouwbaar. Een acht is beleefd en intelligent.
Positief: Je kent overloed en hebt invloed zonder zorgen of misbruik; je bent vrijgevig en wijs in het delen van zegeningen.
Mastergetal 33:
Het getal 33 draait om goddelijke liefde, absolute verdraagzaamheid, geduld en begrip. Het getal 33 belichaamt het in de praktijk brengen van de universele wetten, harmonie, dienstbaarheid op het hoogste niveau. Volledige onthechting van materie en uitschakeling van eigenbelang. De 33 kan de hoogste graden van bewustzijn bereiken, een inspiratie voor de mensheid worden en er is maar wenig wat een 33 niet kan bereiken. Hoe deze kracht en macht gebruikt wordt ligt in de handen van de drager van dit getal. Het getal 33 is het derde en sterkste meestergetal (welke over een grote kracht beschikken), het is de taak van de meester hier voorzichtig mee om te gaan, doet hij/zij dit niet dan krijgt men te maken met minstens even sterke negatieve kracht van dit getal. De verantwoordelijkheid die op de schouders ligt van de drager van dit getal is zeer groot aangezien dit het krachtigste en machtigste getal is.
De negatieve kanten van de 33 zijn gelijk aan de vereenvoudigde kant van dit getal, de 6, maar dan vele malen destructiever. Aangezien slechts ervaren, ‘oude zielen’ dit getal meekrijgen, komen dergelijke dwalingen slechts zelden voor en zijn ze, als ze voorkomen, vaak van korte duur.
1:
Dit is het getal van de leider, de enkeling, de pionier, de initiatiefnemer. Deze persoon is altijd een stap vooruit op de rest en geeft het tempo en de richting aan voor anderen zoals een dirigent dat doet. Eén is ook het getal van activiteit, wilskracht, ambitie en macht. De één is anders dan de anderen, gelooft in eigen geest en levensstijl, handelt intelligent en komt vaak in opstand tegen de gevestigde orde.
Enfin… het is een interessante test die je http://reading.nummer28.nl/ kunt doen.
Dank Mary! Benieuwd wat jij er in ziet. 🙂
@Jack, oh cool! Zijn jiddish is prachtig.
Oi vee, nes gadal haya sjam, ik zal toch wel ergens een dreidel hebben met een pé? Het grote wonder dat hier gebeurde, ipv daar.
Dank voor je woorden, ze maakten me blij.
@Dunya, oh wat lekker die bokkepoot!
Ik geloof dat ik het eens ben met je huisvriend.
Ik ben benieuwd naar jouw internetbeleving! 🙂
Happinez in december? Is dat niet een Gotspe?
😉
nou, je maakt me wel nieuwsgierig met die getallen, maar ik vind ze moeilijk precies te duiden, lees en huiver:
5,33,9,33,22,33,11 5,5,5,7 5,5,0,7
met landingsgestel uit hoor 🙂
In het boek staat dat jij Jezz fungeert als DE RATTENVANGER VAN HAMELEN!!!!
Weet jij ook nog die treinramp in Harmelen?
December de maand van het LICHTFEEST….(ik zit hier meer met een leugenachtig lethargisch ligbeest).
Enfin,Amsterdam toont zich in haar volle neon-pracht!!!
Ik geniet er zo van.
Die etalages met al die glanzend vermiljoen glitterverpakkingen,de illusies zoveel sfeer en harmonie..ik voel me net het meisje met de zwavelstokjes!
Reactie is geredigeerd
Heb je de negatieve aspecten van de 8 al tot je genomen,hahaha…die van mij kloppen wel,maar het is toch onzin volgens het spectaculaire IQ!!
@Dunya. Helemaal onzin vind ik het echt niet, maar niets is wetmatig. Ik vind dat boek verhelderend en ik ben nog niemand tegengekomen die zich totaal niet herkend in de karakterschetsen. Trouwens, en daar moest ik om lachen, merkte ik laatst op dat ik vond dat expressie een hoofditem was voor Jezz. Kijk ik naar 3 in dat boek dan staat daar uitgerekend Expressie en Emotionaliteit. Zulke duidingen kan je het beste met een flinke korrel zout nemen, maar er zit beslist iets in en ik vind het boek ook leerzaam. (Ik ben zelf 25/7).
Reactie is geredigeerd
geen daadkracht?
@Jez: Mmm, ik moet me blijkbaar zitten te vervelen, want ik heb het testje gedaan. Iets waar ik net zo veel in geloof als die libelle, margriet of wat dies meer zij testen.
Ik geloof zelfs nauwelijks, vaak niet, in psychologische testen. Ze zijn tevreden met een correlatie van 0,7 of zo. Dat wil zeggen dat ze in ongeveer 50% van de gevallen het bij het rechte eind hebben. De correlatie van deze testen ligt volgens mij eerder in de buurt van 0,4 (16%) :-).
Maar goed.
Tot mijn stomme verbazing herkende ik mezelf erg veel in de omschrijvingen. Mijn vrouw ook.
5; 7; 7; 8; 4; 7; 3; 5; 4.
De 4 klopt niet helemaal. Bij de negatieven staat een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel. Bij mij geldt het tegendeel. Ik heb een sterk overdreven verantwoordelijkheidsgevoel. Wel degelijk negatief bedoelt. En ik neem ook totale, bijna extremistische verantwoordelijkheid voor mijn daden.
De 3 klopt ook niet helemaal. Ik ben juist erg vaak een piekeraar. Natuurlijk ook negatief bedoelt. De rest van 3 klopt wel.
Merkwaardig dat er toch zo veel kan blijken te kloppen. Wellicht komt dit doordat de menselijke karakteristieken niet eenduidig zijn benoemd.
Je hebt natuurlijk altijd gelijk als je tegen iemand zegt dat hij/zij soms gemakzuchtig is, of dat hij/zij een levensgenieter is. Een groter manco aan dit soort testjes is dat het weinig negatieve karakteristieken en geen negatieve totaal omschrijvingen weergeeft. Die zijn er ongetwijfeld. Ik kan er van mezelf al tig opsommen die niet worden benoemd.
Dus, ik blijf bij mijn eerdere opmerkingen. Gelul.
Dan toch maar de Kabbala induiken? Of de Maya Kosmologie??
och, zo blijf je van de straat…..toch??
Jongens, ik had vandaag hele andere plannen met mezelf, maar vanaf vanochtend acht uur tot nu ben ik aan het frutten met dat happinez kunstwerk dat ik toch maar ben begonnen, veel ingewikkelder dan ik dacht 🙂
Na ja, de simpele versie is hier, op een dag wordt het geld waard, geloof mij nou, ik heb koffiedikkijken bij de bedouïnen geleerd.
En ik kan je ook iets vertellen over de blaadjes munt in je thee, heel goed voor je maag.
@Blacksmoker, een gotspe in december, en dat op shabat zeg! Hallo!
@Erna, mijn God wat een mastergetallen heb jij! Nou, das lekker dan, het universum heeft een krachtvrouw van je gemaakt! Kom maar wiebelen, bij jou ook de wereld op de heupen van een buikdanseres. 🙂
@Zev, voorlopig nog even met gespreide vleugels, wat een leed is dat. 🙂
@Dunya, oehhh de rattenvanger, die klinkt wel leuk trouwens, zij die de kindertjes lokt. 🙂
Ik moest lachen om je ligbeest 🙂
Ja, ik voel me vaak het meisje met de zwavelstokjes, ik ben niet zo goed met al die verleiding, precies wat jij zegt, de negatieve kant van acht, daar ben je mooi klaar mee! 🙂
@K, je hebt het mooi voor elkaar, nu zitten we met ons allen dit soort onzinpraatjes te houden onder mijn bijdrage waarin ik al die lila lariekoek happinez eens op de korrel neem :-).
Met dank ook aan @Mary, ik ben zo benieuwd wat jij er voor iets wetenschappelijks van gaat maken.
Ik weet het niet, volgens mij heeft ieder mens wel van dit soort eigenschappen, op welk getal je ook per ongeluk knalt.
Dat is precies wat me zo stoort. Klep maar lekker wat, wie weet trekt iemand het jasje aan. Wel geestig om er eens naar te kijken.
@Rommert, nou dat bleek achteraf minder waar dan toen ik er in zat. Want ik heb toch maar mooi dit stukkie getikt, ben een nieuw werk begonnen en heb de boel eens flink laten stuiteren. 🙂
@Jack, nou om eerlijk te zijn, dan vind ik volgens mij kabbalah het interessantst.
Stel dat iemand je met trigger happy vingers (met dank aan @Scram) een pistool tegen je hoofd houdt, welk van al die toestanden zou je kiezen?
Ik geloof dat ik dan maar ga voor ultraorthodox Jodendom, daar vind ik interessante dingen, in bijbelteksten en toevalligheden en zo.
Maar man, al die toestanden, dat is niets voor mij. Voor jou ook niet toch, behalve dat wonder op 5 december, als we de eerste kaars chanoeka aansteken, symbool van plenty, met vertrouwen zal het enige reine kruikje olijfolie genoeg zijn om de chanoekia acht lange dagen te laten branden, genoeg om een nieuwe voorraad zuivere olie te persen.
🙂
Dag Liefies, ik ga weer even orde op zaken stellen. Mijn huis is weer een gierende puinhoop nu ik aan het kunsten en fratsenmaken ben begonnen, wat een leed!
Ik moet het getal 17 in typen om spam te bestrijden.
Waarom moet ik er toch zo om lachen, als ik al die reacties lees.
Zooooo serieus.
Het getal 18, staat daar ook iets voor?
Ja. With love.
Happinez, het blad ken ik niet, zal het vermoedelijk nooit kopen.
Ik denk, kan je nog beter het gratis blad van de AH meenemen, "allerhande?"
Daar staan tenminste nog recepten in.
It ain’t no use to cut down newspapers ’cause ya disagree. It’s silly.
Observeer en schrijf.
Geef jezelf niet te veel weg op weblog.
Je schrijft goed, juweeltjes.
Hou sommige ideeën bij je en woeker er mee.
Gus Bolden
Zie http://www.zens.nu voor meer info..
Bij de biologische winkel liggen ze ook vaak.
Ik had een abonnement.
Hád ja!
De ‘inspiratie voor een bewuster leven’ heb ik niet meer nodig, haha!
lieve Jezz, zullen we erover op houden?
zo teleurgesteld in je.
echt waar.
ik had je zoveel hoger ingeschat.
Reactie is geredigeerd
@Jezzebel,
In mijn geval moest je kijken naar ‘de fases’ (periodes) op het ‘levenspad’ die worden beschreven. Vanaf je geboorte tot heden. Door de ‘torens’ die daar bij staan in een periode: wat deed/doe je op dat moment? Wat deed je toen aan je ontwikkeling. Dus de chronologie: bij mij klopte dat allemaal exact.
Dat is wat ik onderzoek bij bekenden. Of die ook ingrijpende wijzigingen ondergaan als die periodes verspringen.
Dus kijk er nog eens naar. Als je er geen verbinding in ziet met je levensloop: zal het bij jou niet kloppen.
Ja die algemene karaktercijfers zullen wat algemeen zijn. Maar ik had het dus over de
–ontwikkelingsloopbaan– op je levenspad.
3 = bezig met kunst en/of (kits), spiritualiteit
4 = bezig met studie, werken, verantwoordelijkheid leren nemen
7 = bezig met veel sociaal verkeer
fest, lol, enz.
Dus kijk er zó nog eens naar dan zie je er wellicht meer in. Over toen en nu.
Groet,
mary
IP 84.28.102.141
02-12-2007 01:24
PS: Deze uitdagingen:
35-44 jaar: 5 (in deze periode huwelijk/relatie?)
44-53 jaar: 3 (accent weer op kunst, spiritualiteit enz. Dat kan zowel in als na die relatie)
Naar mijn inschatting tendeer je dus tussen 35-44 jaar naar een vaste relatie of huwelijk.
beproevingen/groeimogelijkheden hierin : de 6. Ik dénk léren geven en nemen. Opofferen aan de ander.
Grappig is dat je vanaf 44 ook weer verder gaat met de uitdaging in kunst, spiritualiteit enz.
Maar zoals gezegd je zoou deze combinaties moeten bezoen anaf je geboorte. Als dat zo exact klopt kun je er misschien iet aan aflieden voor de nabije toekomst? dat is wat ik ook onderzoek. Als dat heel vaak opgaat kan dat m.i. niet geheel toevallig zijn.
Ikzelf had echt aanwijsbaar ‘ingrijpende’ veranderingen op exact de aangegeven momenten in het verleden. Op het levenspad.
Reactie is geredigeerd
@Gus, geloof het of niet, maar 18 is een magisch getal. Jij noemt het liefde, ik ken het als leven, dat zal wel hetzelfde zijn. 🙂
@Eve, vertel eens, wat doe je nu?
@Yolande, waarom eigenlijk? Ik vind het wel interessant, wat je met elkaar kunt delen.
@droef, vertel eens?
@Mary, ik zie dat de eerste helft van mijn leven een drie is en de tweede helft een zes… dat is groei en ontwikkeling en waarschijnlijk de dingen en de zaken die op hun plek vallen.
Ja dat klopt, tuurlijk, dat klopt bij iedereen, van 0-30 zijn we hemelbestormers. Daarna worden we bedachtzamer om in de veertiger jaren de boel nog even recht te zetten, zo goed als dat gaat of lukt, daarna moeten we het doen met alles dat we maakten, deden, wilden of lieten.
Ja tuurlijk.
Ik zag de logica van de computer getallen, de halve en de hele cijfers en alles dat ze je voorhouden.
En Mary, honestly, niet om je aan te vallen, maar vertel me eens, in welk mens huist geen creativiteit? Dat is onze aard, elke dag opnieuw overleven, er iets nieuws van maken, elke hartslag, elke ademtocht, toch?
Voor mij is creativiteit, schrijven en schilderen, maar ik kan ook heel goed koken en als ik een tuin had, dan zou ik daar ook heel bedreven in zijn.
Ik heb geen kinderen, waarschijnlijk zou ik een goede moeder geweest zijn. Man, dat weten we toch van iedereen? Zo gaat dat toch?
Wel erg veel dank voor al je woorden en de moeite die je neemt om het me te vertellen.
Ik vond het ook leuk om er naar te kijken, ik ben er zeker wijzer van geworden, maar het vertelt me eenvoudigweg niet wie ik ben.
Dag Lief Vriendinnetje.
PS: Sorry voor de tikfouten ik kon ze niet meer corrigeren omdat het gele blad niet meer kwam. Ik heb last van mijn handen momenteel.
* Die mastergetallen intentificeren tendensen.
dan doet de trend zich sterker voor dus, dwingender?
Maar 33 heeft ook vaak te maken met het losmaken uit conventies. Vaak met je orthodoxe opvoeding. Ik heb een familielid die dat ook heel nadrukkelijk had.
En je kunt ook eens kijken of er vaak zielsgetallen van hetzelfde getal voorkomen. Dus zowel bij bruiden als bruidegommen.
Mijn opa, oma, vader, zijn overgrootmoeder : 8
ik ook. Maar nog veel meer achten hoor.
Mijn moeder 4 maar, maar haar moeder ook weer 8. Ik heb een hele reeks achten zonder dat je dat kunt terugvoeren op dezelfde namen of zo. Is dat dan toeval? Dat onderzoek ik tot ik dat met ja of neen kan beantwoorden voor mijzelf. Of tot het mij niet meer interesseert omdat ik er geen concreet antwoord op kan vinden.
Groet,
mary
IP 84.28.102.141
02-12-2007 01:57
Citaat: "En Mary, honestly, niet om je aan te vallen, maar vertel me eens, in welk mens huist geen creativiteit? :.
Reactie:
3 en 6 zijn getallen van creativiteit, kunst, expressie en 6 in begindel van liefde en opoffering.
Ik zie in jouw manifestatie op deze site beide cijfers dus wel sterk vertegenwoordigd.
Ook zie ik geen equivalant hier tot nu. Jij hebt m.i dus veel meer hiermee dan anderen hier te zien.
Maar zoals al eerder gezegd, ik wees je hier eigenlijk op om te kijken of je de impasse van nu met werk en zo (wat ga je doen?) daar ook in kon zien om idee op te doen waar je naar toe tendeert.
Ik schreef je eerder dat je wellicht hier in N niets kunt met kunst. Maar gelet op jouw cijfers zou ik jou niet meer durven te adviseren maar iets anders te gaan doen. Ik denk dat je vader met die kantoorbaan het wel goed bedoelde maar misschien toch wat verkeerd zag. 🙂
Heb je ook al eens overwogen om schrijfster te worden?
Over je vraag wie is niet creatief (met kunst)?
Ik heb nooit echt iets gedaan met kunst, creativiteit op dit terrein, spiritualiteit dan sinds een jaar of 5. Later zag ik die 3 ook verschijnen als ‘toren’ van 48+. Dat was al een gevolg van die aandacht voor spiritualiteit dus. Maar dat dan wel weer met de 5 ‘gelijk’ op het levenspad weer, na 20 jaar afwezigheid. In deze materie duidt die 5 wél op evenwicht (her)vinden in gebondenheid en behoefte vrijheid: om veel meer te kunnen doen dan alleen koken, afwassen en strijken uiteraard. Voor mij is de materie: religie, filosofie, kunstuitingen, expressie ter zake e.d. dus een groeimogelijkheid vanaf 48 jaar pas. Als ik er echt waarde aan hecht ga ik wel eens naar een echte nummeroloog. Zover ben ik nog niet.
Groet,
mary franssen
IP 84.28.102.141
02-12-2007 02.56
Nog een PS-je:
Ik bedoel schrijfster van boeken. Met je basis van 8-ten en de ontwikkeling van 3 en 6, e.d. zou ik denken aan realistische romans over liefde e.d. Ik vermoed dat jouw basis in de weg staat aan surrealisme en/of te veel fictie. Dus: combineren van intellect met liefde en kunst. Een idee om over na te denken anders niet. Groet, mary franssen
bij een nummeroloog kan je een nummertje maken?
je reageert weer bij Isis.
ga je haar bu opnieuw zitten aflikken voor mijn neus?
Reactie is geredigeerd
Goedemorgen 🙂
@Mary, dank voor al de inzichten die je deelde.
Toch wel lekker gevoel, aha, dus toch schrijven en schilderen, beetje anders misschien dan ik totnogtoe deed.
Maar dat wist ik eigenlijk wel. Het punt is alleen, hoe verdien ik mijn boterham zodat ik me kan storten op iets wat ik graag wil, toch al doe, maar nog geen brood mee op de plank krijg.
Oi va voi, jongens ik ga vandaag maar eens op pad, nog even mezelf verwennen, morgen weer verder in de ellende van zoeken en zo.
Wat mij trof was niet de "Happinez" , maar dit:
"Volgende week gaan we dat kinderfeest vieren, zonder de kleinkinderen, zonder mijn broer en zonder mijn zus, alsof ik enig kind ben."
Liefde: een eeuwig gevecht
Op wat voor instrument zijn
wij gestemd?
En welke hand heeft ons
omklemd?
O teder lied dat vloeide
over de velden
Happinez: elke bladzijde
doet mij gloeien en spant
mij aan
Bedankt dat jullie er
zijn
Annetta met de wankele
zenuwen
door het boerenkarbiet
@Gingy: Vandaar mijn verwijzing naar het geloof in wonderen en sprookjes : -)
@Gingy, wat goed dat je het ziet. Ja, we zien er alle drie tegenop, want het is werkelijk verdrietig. Mijn ouders die hun kleinkinderen niet mogen zien, drie kinderen, zoals wij thuis met zijn drieën zijn/waren (?). Man oh man, dit was hun kans om het eens leuk te doen, anders dan bij ons. Maar mijn zusje is nog altijd boos.
En weet je wat ik hoop? Ik hoop dat we het op een bepaalde manier bijzonder kunnen maken. Ik neem mijn chanoekia mee, die prachtige glasgeblazen van mijn moeder is gesneuveld enkele jaren geleden, sindsdien wil ze ‘iets straks’ maar vindt het niet, dus maar die simpele van mij. Want dit is wat we hebben, met ons drietjes, samen verder.
Dank voor je reactie 🙂
@Annetta, ik ben oprecht blij dat jij steun aan dat blad vindt, maar ik voelde me gewoon zwaar belazerd, want weet je, er is heus wel iets, al die dingen en die zaken waar ze het over hebben, een diepere waarheid, maar ik wou dat ze het eens werkelijk in de diepte aanpakten en niet fleurige gebabbel en geleuter, want dat stoort me.
@Jack, ja, ik was blij dat je het zei, ik heb meteen vrijdag kaarsen gekocht. 🙂
@Jezzebel,
is het moeilijk om uitgevers te vinden voor boeken? Ik heb het nooit geprobeerd dus ik heb daar geen verstand van. Ik denk zelf wel dat dat makkelijker is dan een journalistieke post te verwerven als je talent hebt?
Over 33 en 6 nog door een andere optiek:
Om privacyredenen kan ik niet schrijven wie het was, maar ik heb iemand nabij in de familie gehad, die had 33, 22, 11 op meer plaatsen in die plattegrond. Overleden nu.
Ik dacht "Jezus". Freudiaans wellicht, (:-)) want nadien ontdekte ik dit weer:
vanuit de leer van Jezus zijn er twee soorten liefde:
1. de hogere Goddelijke liefde (33)
2. de lagere menselijke liefde, vaak gerelateerd aan de seksuele liefde en egoisme (6) (Moraal hier is: die 33 en 6 staan dus tegenoverelkaar en de mens moet in beginsel van 6 richting 33 = groeien, is karma, is transformeren enz.)
Let op: ik zeg vanuit de moraal van Jezus (dus vroeg-christelijk = joods-christelijk)
De verwezenlijking van de Goddelijke liefde is m.i. verwoord in het NT in 1 Kor. 13. Ik vind dat nog altijd een van de mooiste passages uit het NT. Al duurde het een tijd voordat ik deze symboliek meende te hebben begrepen. Mede door die nummerduidingen.
Let wel: ik beschouw zoiets als literair werk, als historisch en/of cultureel en/of schone symboliek, en niét als een persoonlijke geloofsbelering.
Goddelijke Liefde verwoord tussen 30 en 100 na Chr.:
"Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.
En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.
En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.
De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;
Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;
Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;
Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.
De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.
Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele;
Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.
Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind; maar wanneer ik een man geworden ben, zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was.
Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.
En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.
(einde citaat). (moraal als je de liefde van God niet kent ben je niets. Ook niet voor een ander. Daarom is deze tekst m.i. vaak in de huwelijksceremonie van christenen verweven). Maar Tony Blair las hem bijv. weer voor tijdens de uitvaartdienst van Diana).
In deze url over allerlei geloven en spirituele zaken anderszins, kun je lezen wat nu de basisopdracht tot groei was van Jezus:
Gij zult God liefhebben boven alles, en je naaste als jezelf.
Mensen zijn onvolmaakt maar als ze bijna volmaakt zijn geworden (alle karma’s te hebben doorgemaakt??) hebben ze het stadium bereikt van 1 Kor. 13 = 33 = de Goddelijke of universele liefde of is 9?
Als je nu vele moderne filosofische beschouwingen (her)kent, zoals New Age (niet mijn stek!) dan kun je zien dat de moraal van 1 Kor 13 in vele moderne jasje werd gestopt om vervolgens nog altijd deze moraal ‘aan de man te brengen’.
Dat is wat de paus New Age weer verweet vrij recent: dat zij een eigen verhaal lijken te hebben gemaakt van het evangelie van Jezus (plagiaat? / valse profeten enz.)
Ik denk dat iemand met de ‘symboliek’ van 33 en 6 de potentie dus heeft (in symboliek) om 1 Kor 13 te benaderen, maar ook om het te niet te doen. Net hoe jij mij dat hiervoor dus min of meer uitlegde.
Zelf ben ik een mens die spiritualiteit (niet religies bedoeld) als voorwaarde heb ingebouwd (ontdekte ik ook ooit) om tot de ‘lagere liefde’ ook te komen. Ik hoef het een niet zonder het andere dus.
Maar dat wordt ook weer gesymboliseerd door vele ander zaken in de symboliek.
Een url over religies en levenbeschouwelijke filosofie:
http://www.fascinerend.nl/index.php?menu_id=125&stem=1&poll_id=8&pollanswer_id=15&vanaf=0
Misschien zou je er eens wat in verdiepen kunnen, voor Inspiratie voor een boek over liefde in spirituele zin tot de lagere tegenhanger van de mensenliefde: seks en zelfliefde. Ik schrijf dit omdat er een trend is om alles weer te relateren aan ‘iets spiritueels’ in een of andere vorm. Alleen de ‘bevrediging’ via de lagere liefde voldoet dus niet meer na "200 jaar verlichting".
Groet, mary franssen
02-12-2007 18:11 IP 84.28.102.141
Reactie is geredigeerd
@Mary,
Nog even, ik ben je erg dankbaar voor al je hulp, ik zoek, net als jij, dit de lastigste periode, want oi va voi als ik het weet, dan ga ik er met al mijn kracht iets leuks van maken. 🙂
Het vinden van een goede gerenomeerde uitgeverij is geen sinecure, dan heb ik het dus niet over het zelf uitgeven van je werk via een internet printing office.
Vroeg Christelijk is niet helemaal Joods Christelijk hoor, met Jezus houdt het voor de Joden al op. Onbekend met het nieuwe testament.
En toch zeg je wel iets, het is interessant om de ‘waarheid’ te ontdekken in bijbelverhalen, net zoals in Griekse mythologie heel wat psychologie zit.
New age en al die snelle feel-good-oplossingen zijn niet mijn ding.
Als ik iets doe dan doe ik het met alles dat ik heb, dan wil ik het precies weten en niet dat gehocus pocus.
Dank voor je reactie 🙂
Misschien ben ik wel de zoveelste die het zegt (kon helaas niet het geduld opbrengen om alle 72 voorgaande reacties te lezen), maar je zoektocht naar een plek om te ‘landen’ is zo herkenbaar…
Mag ik ook mijn plek vinden in deze wereld? Mag ik ook werk doen wat me energie geeft en me voldoening geeft? Wanneer is het moedeloze gezoek naar een manier om mijn leven in te richten eens voorbij? Op zulke momenten heb ik zin om al die ‘heus! het is heel makkelijk!’ geluksboekjes en spirituele onzin in de fik te steken. Grrrr.
@Mirjam,
Dank voor je reactie! Ja, wat werd ik giftig van die rommel, toen heb ik er maar een kunstwerk van gemaakt, dat nog niet helemaal af is, maar wel steeds meer vorm begint te krijgen. 🙂
In Happinez staat een interview van Bram Vermeulen vanuit het after life.
De tekst is geschreven door Inez van Oord en Tijn Touber.
Ik vind het zum kotzen!
Dat men dat soort onzin geloofd.
He started the fabulously successful Dutch band Lois Lane, and wrote most of their big hits.
De wereld is doorgedraaid en wij draaien mee.
@Lady Di, Ik heb het ook niet zo op dat blaadje. Inez van Oord, zou trouwens nog contact met me opnemen, ergens december vorig jaar, nooit meer wat van gehoord. Such is life.
En daarstraks ben ik door de verjaardag geslapen van de man van mijn beste vriendin.
Oi va voi, daar maak je geen vriendjes mee.
Fijn dat je er bent Di 🙂
It’s amazing to go to see this web site and reading the views of all colleagues concerning this post, while I am also keen of getting experience.